10 dager på symptomer ja. Tar lengre tid før man er frisk/død.
Blir man frisk, så kan man likevel resmittes, som jeg linket til tidligere idag. Hva sjansene er da vet ingen enda. Jeg tipper bedre på gang 2.
Er ikke dette ned fra prognosen din på 50% tidligere idag? Det går i hvert fall riktig vei da.
Jeg skulle til å si det samme. Vi hadde sluppet frykten med syke kinesere som tar meg seg viruset verden rundt
Jeg påpekte at HITTIL er det flere døde enn friske. (213 døde, 187 friske)
Disse tallene vil selvsagt endres.
Men å ta dagens døde og dele på dagens smittede er idioti ettersom det tar tid å dø.
Er man sjef for WHO uten å skjønne dette er man enten idiot eller juger. Uansett ikke egnet til jobben.
Tror faktisk han kommer nærmere fasiten enn det du gjør
Det håper jeg virkelig (at han kommer nærmere fasit enn meg)
Den beste indikatoren vi har er faktisk børsen. Den raser i USA nå
Wow. Det var spesielt å lese. Men ikke glem tallene og regla.
Gjenta etter meg: Det er bare 170 døde, og viruset er mindre alvorlig enn influensa.
Hjelpe meg
Edit: jeg refererte til denne artikkelen, som chrysler300c la ut.
Spesielt å lese.
Vanskelig å ikke tro at det er verre enn de sier…
Raser ?
Enig i at dødsraten er høyst foreløpig. Men etter som tiden går, kan det slå begge veier.
Du glemmer at de som nå registreres som smittet, er mennesker som er smittet for kanskje en uke siden, som har fått symptomer og derfor oppsøkt helsetjenesten. De symptomfrie gjør neppe det.
Det gjelder f.eks den svenske kvinne som ble lagt inn og isolert i dag. Hun hadde vært i Wuhan, kom hjem og merket en gryende hoste allerede for en uke siden.
En ren gjetning fra min side er at friskmeldingsstatistikken henger etter. Både fordi tallene anses som mindre viktige og fordi kinesiske myndigheter vil være hundre prosent sikre på at ikke smittefarlige sendes ut til den øvrig befolkning.
Ja, alle tall henger etter.
Mange byer i Kina er stengt og folk bedt om å holde seg hjemme. Hvor mange som ligger der vet vi ikke på lenge.
“USA raser” - vel kanskje ikke ras. Det er vel i USA som i Norge at det tar lang tid før folk skjønner at dette kan bli en udetonert bombe.
Jeg tipper børsfall mandag og kanskje videre i uka.
Kan dere ikke mekke en preppetråd?
Kom just på at sukker er en fin preppevare, ubegrenset holdbarhet og plent med energi
Passer fint og se Pandemic på Netflix ikveld nå
Splitter ny oppdatering fra en lege jeg følger.
R0 på over 4!!
Ikke sett programmet selv, skal se nå.
Den filmen støtter min teori om at dødsraten blir ca 10%. (De sier 6,5%)
Se den !
Studien viser 6.5% dødelighet, og R0 på 4.08 (midlertidige tall)
Helt crazy. Nei, dette er ikke «mindre enn influensa» og han sier det er derfor det er totalt stengt over alt der borte. Man prøver å få antal infeksjons spredningsdager til under 2.3 dager for en smittet. Da kan det visstnok kontrolleres på et vis. De har studien der borte, men who valgte isteden å være reaktiv fremfor proaktiv i sin konklusjon. De frykter markedskræsj mer enn antall døde
R0 på 4 = 1 person sprer til 4, de 4 sprer til 4 nye hver seg (16), de 16 sprer til 4 nye hver seg (64) osv osv…
Lege
En ting som er sikkert er at i frykt for pandemi så er det første som ryker ut døren kildekritikk.
Om folk lurer, så er han økonom.
Lol. Skal la denne stå for spott og spe. Ser han har en phd i pateologi også. Jeg trekker meg stille tilbake
Beklager @stockwolf
En fake news spreder much
Når du skriver økonom, så glemte du (sikkert ikke med vilje ) å nevne patolog.
Nå skal det sies at en patolog kan også videreutdanne seg til økonom, uten at det svekker troverdigheten. Men hva vet jeg…
Jeg legger ved en link om patologi, så kan du overse den også…
Edit: No stress @Konamixx
Om 10% i verden smittes vil det si ca 700 millioner og 6,5 % av de dør er ca 45 millioner døde.
Har ikke regna på det jeg.
Husk at det er ikke «peer reviewed» men det er det siste som har kommet ut, for to dager siden eller noe…