Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det som gjør meg skeptisk til han der er hva han sier rundt 0:25 :

“I’m not trying to whoop up any panic or all these things that i’m sometimes accused of”

og rundt 3:30 sier han dette om det dokumentet han baserer ting på :

“so this kind of looks legit”

:wink:

Ja, ser den. Men har har jo ikke mottatt en hard copy i hånda fra Dr Kinamann. Har har fått det på nett eller noe :man_shrugging:t2:

Jeg mener han vet hva han snakker om da. Det er mange videoer med han på siden hans. Over tid så virker han legit :smile:
Jeg er ingen profet, ikke følg meg. Men jeg vet hva helga skal gå til, «krisemaksimerer» eller ei.

Norske politikere mener lille Norge må kutte klimagasser i tilfelle klimaet er menneskeskapt.
Men når det gjelder et virus som er farlig NÅ, da er de tafatte. Ikke engang karantene skal benyttes.
Den som tror at Kina stenger ned by etter by pga en liten influensa må gjerne tro det.
Jeg tror sjansene er relativt store for at også Norge stenges ned i løpet av noen uker/måneder.
Jeg tror på børsras.
Faller videre i USA nå etterhvert som flere og flere innser at vi har blitt holdt for narr av myndighetene.
Det gjelder å tenke sjæl

2 Likes

Haha, akkurat den tanken slo meg også! Man er villig til å bruke milliarder på milliarder på å være føre var med tanke på “klima-trusselen”.

Men å bruke noen millioner, samt ta noen enkle billige forhåndsregler på å være føre var en virusepedemi som utspiller seg her og nå foran øynene våre… nææææh…

4 Likes

Det godtet meg skikkelig. Samtidig så ble jeg litt snurt fordi du tok det så sportslig :face_with_symbols_over_mouth:

Corona virus = airborn HIV. Tar av nå :slight_smile:

1 Like

Man bør ha i bakhodet at kommunistiske regimer ikke har den beste track rekorden når det kommer til å handle balansert.

Jeg sitter short og bear på derivater. Håper noen andre tok mine råd. WHO (og særlig han pakistanske lederen)har etter mitt syn mistet mye troverdighet. Tenk at WHO er i lomma på kina og sier at de ikke anbefaler nedskalering av reise til kina, tenk at de ikke klarer å regne ut CFR korrigert for lang inkuberingstid og langt sykdomsløp før man evt blir frisk eller dør. Dette er jo lavmål.

Jeg tenker Kina agerer nå etter å ha erfart at dette viruset er vanskelig. Som påpekt over, de virker å ha fanden i hælene. De tok lett på det først og har agert sent. Trist å se at WHO tilsynelatende ønsker å repetere denne fiaskoen. Tenk at WHO setter :moneybag::moneybag: > :heart::heart: . Trist.

4 Likes

Befolkningskontroll er bra for å få ned utslipp :see_no_evil:

Jeg finner døra selv.

6 Likes

Ikke overraskende om det er human engineered. Kina skal liksom ha en kur klar om 3 måneder. Kina delte heller ikke funnene sine etter å ha isolert viruset. Spørs om det ikke ligger beviser i genene som de trodde de kunne holde skjult. Dessverre for de tok det av og nå er viruset over alle vinder. For alt vi vet har Kina kuren i bakhånd allerede

Foreløpig er 129 corona-smittede registrert utenfor Kina. Dog med en foreløpig dødelighet godt under de som snubler i sine egne skolisser og tryner inn i nærmeste dørkarm. Den er per nå null.

3 Likes

Du glemte det viktigste. Pr nå er ingen av de som er smittet utenfor Kina blitt friske.

Som kanskje er mer skremmende.

4 Likes

Influensa og corona tar den tiden den tar. Pluss en sikkerhetsmargin før man kan rapporteres helt smitteufarlig.

3 Likes

Alle under 70 år, flere under 30. Som var mye av grunnen til hvorfor svineinfluensaen var fryktet.

1 Like

Hvorfor sikkerhetsmargin? man kan måle virusnivået i kroppen.

Enten er det der, eller så er det ikke der.

Kan du finne noen kilder på denne “sikkerhetsmarginene” du påstår det opereres med.

Ja, og det er flott. Den ene pasienten blir passet godt på.
Men med f.eks 20.000 smitta i Norge, og halvparten trenger sykehus, så spør jeg da hvor mange som får det, når vi har 10.000 sengeplasser i Norge?
Tror du alle får god behandling, som den ene får idag? Der ligger problemet for meg, det blir for mange trengende, så folk vil/kan dø fordi de ikke mottar hjelp.

Edit: Preppetråd? @Evilfreud

2 Likes

Ok,

En liten oppfordring. Hold dere saklige. Det er frivillig og delta i debatten og det er mulig å mute hele tråden.

Flere her inne jobber mye for å trade på børsen. Corona er et event man kan trade på. Derfor denne tråden. Enten tror man alt går bra. Eller så tror man det blir verre. Dersom man bare ønsker å poste piss så kan det gjøres på et annet forum.

Har haglet inn med rapporteringer på useriøse innlegg og flere av dem er fjernet. MEn jeg vil heller diskutere enn å lese igjennom rapporteringer.

Keep it Cool guys!.

5 Likes

Ingen som har blitt smittet utenfor Kina har heller ikke død så vidt jeg vet. (Det er jo foreløpig fortsatt veldig få som har blitt smittet, og fått symptomer, utenfor Kina)

Har slete med ein jævlig influensa eller ka faen eg har hatt i over 2 uker no. Jævlig hoste, slim, feber osv. Først i dag kjenne eg at slime i halsen har slept taket.
Men høres fremdeles ut som eg har vært på fylla i ei uka :joy::joy:

Så hvis detta corona greiene henge i lika mye. Så kan det fort ta 2-3 uker før man kan friskmelde noen.

Pleie aldri å væra sjuk. Men detta drite har vært sinnsykt seigt.

2 Likes

De fleste som er syke i vesten er smittet i Kina.

tror det er under 10 tilfeller som er menneske til menneske smitte utenfor kina.

Foreløpig 0 døde og 0 friske utenfor kina.