Var litt dårlig lyd der, bedre på NRK, https://www.nrk.no/rogaland/provesvar-for-karantene-passasjerene-i-haugesund-1.14927389
CHI - den har været en del højere, sjovt du lige skulle nævne procenten uden at nævne dette - man kan så undres over hvorfor…
Men kan oplyse dig om at den i et stykke tid har været faldende jævnt og støt.
Helt som at procenten af recovered i forhold til cases er steget støt og jævnt, men det passer måske heller ikke ind…
Og jooooo, jeg tager truslen fra Corona meget alvorligt…
I følge WHO nå så smitter ikke viruset før man viser symptomer.
Virkelig?! Kilde?
Pressekonferansen i dag. Ligger på VG.
De sier vel bare at det ikke smitter like lett/effektivt hvis man ikke har symtomer?
"First, COVID-19 does not transmit as efficiently as influenza, from the data we have so far.
With influenza, people who are infected but not yet sick are major drivers of transmission, which does not appear to be the case for COVID-19. "
Fant det på WHO sine sider
“transmission does not appear to be driven by people who are not sick” betyr ikke helt det samme som at det ikke smitter før symptomer.
Men at “COVID-19 spreads less efficiently than flu” er jo veldig positivt. Det betyr at R0 blir nedjustert fra et tall langt over to, som er det man har operert med hittil.
Men det var det han sa. Kan du ikke bare høre pressekonferansen da?
Nå har jeg sett på VG, og finner ikke noe video fra WHO-pressekonferanse. Men det er ikke en direkte transkribering som @theroger og jeg lenket til altså?
Er du 70 år eller?
Hva sier han ca 05:20 her?
Det eksakte sitatet er
“Transmission does not appear to be driven by people who are not sick”.
Så jeg var visst litt upresis. Uansett positivt!
Ikke 70, men har ikke noe forhold til VGTV (eller vg.no for den saks skyld).
Det er 100% ordrett transkribert (eller lest opp). Så lettere å forholde seg til teksten, tenker jeg.
At den er mindre smittsom enn influensa. OG det jeg sa over her cirka.
Ja absolutt. Jeg så ikke på linken. Beklager så mye Også for 70 kommentaren
Bra kommentar
WHO virker tynget over presset som nå hviler på dem. Virker de litt vel optimistisk noen ganger?
Tror pessimisme er en diskvalifiserende egenskap når de plukker folk til de stillingene.
Siden du stiller spørsmål ved WHO’s oppfatning av situasjonen, kan jeg kanskje få lov å stille deg det samme?
Hvordan vurderer du din egen oversikt/oppfatning av det som foregår i verden nå?
For optimistisk, realistisk eller for pessimistisk? Det er jo ikke mye her du ikke har vurdert i absolutt verste ende av skalaen hver gang du skriver noe
Jeg er bare en trader. Spiller ingen rolle hva jeg mener. WHO derimot skal formidle en objektiv rapport på sakens stilling. Det vil være veldig uheldig om de lar seg tynge av ansvaret. Det er tøft å komme med bad news.
Du også formidler noe når du skriver et innlegg. Er det ikke en fordel at vi alle prøver å være objektive?