De fikk ikke vite om det før det var for sent.
Det er forsåvidt en god nok grunn, men det er ikke innenfor å gå syk på jobb nå. Det bør virkelig innprentes i folk.
176 smittede i Norge nå. VG har oppdatert tall, men ikke tittel.
Er man syk nå spesielt om man har hatt feber og hoste, uansett om man har fått bekreftet corona smitte eller ikke, bør man holde seg mest mulig hjemme. Det er ikke OK å gå rundt i byen og hoste i disse tider.
Seriøst, nå når folk hoster når jeg står eller sitter på buss, T-bane eller trikk så reiser jeg med innen et ti-dels sekund å går. Driter i om folk synes jeg er hysterisk eller noe. Spesielt om de hoster rett ut i lufta uten å sende det i armkroken sin.
Da er det trolig allerede for sent
Det er en sykehuslege som sier dette. Får nesten bare stole mer på ham enn på folk som kaller meg virushausser i spekulasjonstråden.
WOW - gå inn på tråden på twitter og les.
Her diskuteres det med annen lege fra et annet sykehus at det fremkommer store avvik ifht. håndtering av smittevern og ellers ingen felles kommunikasjon eller samhandling mellom sykehusene omkring slik intensiv krisehåndtering.
Det meldes om «nochalange» holdinger og at man er bakpå også fra de som skal redde oss.
Begynte Bent Høie, FHI & Co å planlegge i går eller? KRISE
Dette blir stygt for Kari og Ola Nordmann, veldig stygt…
Har det blitt nevnt noe om graviditet hos kvinner? Finner en sak på Dagbladet, men gjømt bak en pluss-artikkel
Mer om covid-19-pasienten som er lagt inn på sykehuset i Drammen. Den første.
Reiser til Filippinene idag. Blir der i 3 mnd. Tror jammen det er mer safe der nede istedet for arrogante/ignorante Norge med en befolkning som aldri får nok av seg selv. Holmenkollen festen, Bryan Adams konserten , «bryter karantener « er bare en av eksemplene på at folk gir rett og slett faen.
Og blir man skikkelig syk her i landet så er det ikke sikkert du får hjelp på sykehus som har manko på livsnødvendig utstyr
Ja, og hvis det blir definert som pandemi så bør du sjekke om reiseforsikringa di dekker det. Det er nemlig mange som ikke gjør det…
Skal love deg at du heller vil være i Norge om du må innlegges
«Rart at riksen forbereder seg på dette, for det er jo ingen alvorlig syke»
— enkelte her inne, mars 2020