Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det må i så fall henge sammen med alder tenker jeg.

2 Likes

Reisefølget fra Drammen der alle nå er «veldig syke» (deres uttalelse) er i slutten av 40-årene

2 Likes

Noen dager gammelt da men…

The coronavirus death toll in Italy had risen to 233, he added. Those who died due to complications from contracting the virus were on average above the age of 80, predominantly male and had two or more underlying health issues.

3 Likes

46 Nye i dag så langt :confused: Hold avstand, vaske hendene, hjemmekos med familien

3 Likes

219 smittede i Norge nå, i følge VG.

2 Likes

Ifølge han Italienske legen er det bare mennesker med symptomer som blir testet. Mangel på tester. Er nok mange med smitte som ikke er registrert.

Mangel på test utstyr i Norge og.?
AS Norge har vel leverandør avtale med noen som importerer frå Kina. Så da er de vel bare å vente på utstyr derfra??:face_vomiting:
Her er mange høykompetente Biotek selskaper i Norge som kan hjelpe til, men må vel få noen 1000 dødsfall før alvoret synker inn.

3 Likes

Da kan han jo få testet “insha Allah” i praksis…

2 Likes

Noen som vet om USA har begynt å teste folk eller holder de igjen enda? Siste oppdateringen jeg så var vel på torsdag hvor de hadde teste rundt 2000

1 Like

De holder igjen i USA. Private lab-er har ennå ikke fått godkjenning til å teste, var det siste jeg hørte seint i går. Guvernøren i NY beklaga seg over dette. Liten tvil om at dette er en bevisst trenering fra Trump-administrasjonens side.

1 Like

Wang and colleagues show that remdesivir and chloroquine can each inhibit SARS-CoV-2 in vitro. Chloroquine, an old antimalarial drug, exerts its antiviral activity in part by interfering with cell fusion by increasing endosomal pH.

https://www.jwatch.org/na50889/2020/03/03/remdesivir-promising-antiviral-against-coronaviruses

4 Likes

Ifølge Trump er jo kaoset vi nå opplever på børsen skapt delvis av fake news så tviler på at han kommer til å gjøre noe som vil redusere risikoen for smitte i USA…

Trump er lei av å være president, så ved å la viruset drepe velgerne sine så slipper han 4 år til.

1 Like

Trump minner meg litt om @Pablo haha (:heart:)

Neida fra spøk til alvor, vi trenger meninger fra begge sider av bordet og skulle ønske at dette var fake news eller media oppspinn som de to gutta nevnt over mener.:point_up_2:t2:

1 Like

Han kan ikke være frisk.

3 Likes

21:56 Kristetiltaka i Italia Kristetiltaka i Italia inkluderer at alle skular i landet er stengde fram til 3. april, alle sportsarrangment er utsette, alle offentlege samlingar er forbodne, folk ikkje bør reisa for andre grunnar enn jobb og kriser og at dei bør halda seg heime.
21:44 Heile Italia får karantenereglar Heile Italia får same krisetiltak som regionen Lombardia og dei 14 andre distrikta har, frå og med tysdag morgon, seier statsministeren i landet, Giuseppe Conte, melder Reuters. Årsaka er å ta vare på dei mest sårbare i samfunnet, seier Conte.

2 Likes
4 Likes

Jeg leste nettopp dette ryktet i en tråd på HO. Siden jeg selv bruker slike medisiner, blir jeg en smule bekymret. Noen her inne som har lest det samme?

Sitat:
Det går noen rykter om at blodtrykksmedisiner som virker ved å blokkere anginotensinreseptorer fører til ødem i lungene og bidrar til dødsfall.
Sitat slutt

1 Like

Prøv med en epost til debatten@nrk.no og spør.
De har sending imorgen med innsendte spørsmål.

Why not liksom :man_shrugging:t2:

5 Likes

Morsomt du nevnte blodtrykksmedisiner, jeg satt akkurat å tenkte at blodtrykksmedisiner kan være BRA mot viruset siden de blokkerer ACE2 reseptoren som er den primære reseptoren viruset binder seg til…?

1 Like

Rockpus, er det Losartan eller Cozaar du bruker ?

« Losartan forhindrer at angiotensin II binder til disse reseptorene , noe som fører til at blodårene slapper av og blodtrykket synker»

1 Like