Jeg bruker Atacand eller den tilsvarende Candesartan.
Åh, da får jeg ikke sjekket det før i morgen (lege kamerat).
Sikkert noen leger her inne ?
En kamerat av meg har nå fått symptomene
drit i cold Response øvelsen det er CORONA RESPONSE vi nå trenger !!!
lær av land som sør korea og sett opp militære drive-through Test sites, og få isloert viruset før vi oxo må lukke ned ALT!!!
TID = LIV
Noen raske google søk ser ut til å indikere at dette kan ha en positiv effekt for å bekjempe viruset. I så fall er det nok greit å ta en tur på apoteket og fylle på resepten før det er utsolgt over alt. Kjedelig å måtte avbryte den behandlingen når man har gjort seg avhengig av det.
*Disclaimer, har ingen fagkunnskap her, hadde vært greit å få bekreftet av noen som har det.
Problemet er at man kommer med tiltak som står i tråd med smitterisiko, dette er helt feil måte å håndtere problemet på siden man da alltid kommer for sent til å gjøre noe forskjell. Man bør ha tiltak som står i tråd med konsekvensene av utbredt smitte i Norge etter føre var prinsippet.
Universitetene her i Portugal avlyser forelesninger ut måneden.
Det var det jeg også tenkte…
Det er jo noe av det som også Nocturne lenger oppe var inne på.
Det er i tilfelle stikk motsatt av det som skribenten på HO påsto. Ikke godt å vite hva slags informasjon man kan stole på i tider som dette…
Har sendt spørsmålet til “Debatten”. Så får vi se om det blir tatt med i programmet.
Ifht. innlegget til @F-Tosca over.
Burde lage en facebook gruppe (ettersom det å protestere er smittefarlig) som heter; «Spark ut Bent Høie, FHI og alle de tiltaksløse idiotene». Renner jo over av folk som er forbannet på dette i alle artikler.
Alle man snakker med er forbannet på myndighetene.
Dette MÅ få konsekvenser. Hva faen har de gjort månedene i forkant av dette? Drukket kaffe???
Blir så jævlig forbannet av at folk skal dø av dette! Fly lander fra et nedstengt land på Torp midt på lyse dagen og smittede mennesker løper rundt i gatene og kaller dette for en «influensa».
Hasles uttalelelser til Dagbladet får meg til å fryse på ryggen. Tør nesten ikke tenke på hva som skjer når coronaviruset smetter inn dørene på sykehjemmene. Både Kina og USA har skremmende tall på dette.
“Given that ACE2 is a functional receptor for SARS-CoV-2, the safety and potential effects of antihypertension therapy with ACE inhibitors or angiotensin-receptor blockers in patients with COVID-19 should be carefully considered. Whether patients with COVID-19 and hypertension who are taking an ACE inhibitor or angiotensin-receptor blocker should switch to another antihypertensive drug remains controversial, and further evidence is required.”
COVID-19 and the cardiovascular system
Published: 05 March 2020
https://www.nature.com/articles/s41569-020-0360-5
Kan vi tolke det slik at medisin i utgangspunktet gjør det vanskeligere for viruset å befeste seg, men hvis du først har viruset frykter man at det kan redusere effekten av medisinen ?
I så fall betyr det vel at ACE2 reseptor hemmere kan være effektiv behandling for de som i utgangspunket ikke har behov for det. Og at det kan hjelpe de som bruker det til å motstå viruset, men hvis du først blir slått ut kan du få komplikasjoner.
Hørte akkurat på nyhetene at Sykehuset i Vestfold fikk inn en pasient med luftveisproblemer i går. Testet positivt på corona i dag, etter å ha tilbrakt sykehusnatten på et fellesrom med andre pasienter…
Så nå er også de andre pasientene samt en del ansatte, i karantene…
Det høres riktig ut. Men bør nok bekreftes av en med seks år medisin på denne tråden. @Bra_Britt, @Astrup?