Så var det dette med Antibac, da. Så mye skal du bruke,
om du har…
Når jeg leser vedlegget fra yrune er det signaler om at slike medisiner kan motvirke smitte. Når jeg så leser ditt vedlegg så antydes det at man kanskje bør vurdere å bytte til en annen type medisin.
Ikke lett å bli klok på dette…
Det vet jeg ikke, det fremkom ikke av innslaget. Har dessverre ikke klart å oppspore akkurat den artikkelen.
Edit. Her er en artikkel fra Tønsbergs blad, Ser ut som det kan være denne pasienten…
"Vi har gjort alt vi kan. Jeg mener ikke vi kunne gjort noe annerledes i går kveld. Vedkommende var ikke i utgangspunktet i en gruppe som skulle testes. Det var ingen mistanker om smitterisiko. De vanlige prosedyrene våre er fulgt, sier Takvam til NRK.
Pasienten har milde symptomer"
Så hvorfor ta inn pasient med kun milde symptomer?
Nå bør vel man gjøre at man kun tar inn de som virkelig er syke om de har denne typen symptomer.
Holdt akkurat på å lime inn det samme, men jeg la merke
til dette:
- Vedkommende var ikke i utgangspunktet i en gruppe som skulle testes. Det var ingen mistanker om smitterisiko. De vanlige prosedyrene våre er fulgt, sier Takvam til NRK.
Ifølge Takvam ble smitten oppdaget fordi de har gjort koronavirustesten til standard når folk blir lagt inn med luftveisinfeksjoner.
Leser flere steder at antall Corona tilfeller stiger kraftig i hele europa. Vaer forbredt paa to maaneder med panikk foer det snur.
Spesielt Spania har hengt seg på nå +557 smittede og 13 døde i dag.
Jeg tolker det som at det er positivt helt til man ligger på sykehuset, da er det på tide å vurdere alternativ. Men venter fortsatt på ekspert uttalelse.
Fem dagers inkubasjonstid
PUBLISERT KLOKKENI
En ny studie tyder på at det nye koronaviruset har en typisk inkubasjonstid på rundt fem dager. Forskerne har funnet ut at de aller fleste som blir syke, blir det før det er gått 11,5 dager. Studien er publisert i Annals of Internal Medicine.
Har altså ingenting med Norge og USA å gjøre.
Nei det var en viktig presisering. Vi får vel dreisen på det om en måned etter at vi har gjort alle tabbene selv først.
Eller Kina stil:
Det blir vel den gode gamle: “Oh you don’t have insurance? Get back to the crowd.”-mentaliteten.
Kanskje det vil være smart å påføre seg frivillig corona nå? Hvis runde to kommer med mere alvorlige følger, så tar vi runde to med immunitet?
Over 4000 døde av korona-virus
PUBLISERT KLOKKEN02:52 IDET NYE KORONAVIRUSET
Totalt har 4011 mennesker dødd av korona-viruset så langt, melder nyhetsbyrået AFP. Kina meldte i dag om 17 nye dødsfall. Verden over er 110.000 mennesker smittet, og viruset er registert i langt over 100 land.