Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

" Derfor har VG høyere tall: Folkehelseinstituttet (FHI) kommer med nye tall på antall smittede én gang hver dag, klokken 18, etter å ha samlet inn tall fra kommunene. Men VG oppdaterer fortløpende oversikten når ulike kommuner melder om nye tilfeller på sine hjemmesider. Spesielt på kvelden kommer det mange nye tilfeller fra kommunene som ikke blir med i FHIs oversikt før dagen etterpå. Derfor har VG ofte et høyere tall enn FHI - og medier som bare følger FHIs tall."

3 Likes
1 Like

Interessant å få innblikk i hvordan dette ser ut ute på “slagmarken”, bak all bullshitten til politikerne.

1 Like
1 Like
1 Like

Mitt forslag er 4 ukers påske-karantene. Bomprisene økes til 1000kr per passering og all kollektivtransport stanses. Alle skianlegg stenges og alle kaféer/restauranter/barer. Da kanskje vi kan få dempet det litt som kina.
Det tok kina 2 måneder med tankser i gata, komplett lockdown av 1.5mill folk, tvangskarantene i leire, desinfeksjon av hele byen, osv, får å nå flate ut antall nye tilfeller. Italia er på vei.

Nordmenn… fyllefest på kollen.

Jeg prepper litt diskré ihvertall. Masker, boksemat og antibak. Holder meg unna folk.

3 Likes

For sent å preppe nå.

Er jo tomt for alt :stuck_out_tongue:

1 Like

Hjemmebrent funker som antibacc. Må være over 60%

I morgen bør man hamstre som faen. Men ikke glem sjokolade og slike ting. Kjipt å sitte der med 37 bokser hermetikk og ingenting annet. Havregryn er f.eks ypperlig. Og husk tran!

2 Likes

Ryktene sier at @Hakon har industrisprit i volum via butikken sin!.

For overflate vasking av flater og sånt!.

1 Like

Jeg har nettopp sett denne dokumentaren.
Svaret på (det lave) antall smittede og døde i Kina kommer hvertfall frem mer. Dette skjer ikke i Norge, rett og slett, så her blir det mye verre fremover. Ferdig snakka :cry:

Heldigvis prepper jeg (gjort en god stund) så det skal gå fint med karantene en god stund. Noe som MÅ til.
Spess tider, rimelig uvirkelig.

2 Likes

Tips: Peisbrensel på biltema. 29.90 per l. 80% alkohol.

5 Likes

Hvis det utspiller seg et Italia scenario i Norge og vi ender opp med krisetilstander på norske sykehus helt til viruset har gått sin gang gjennom befolkningen - kan jeg ikke skjønne annet enn at det er kroken på døra for regjeringen - da har de vist at denne gjengen ikke er skikket til å styre nasjonen.

7 Likes

Stortinget! Hele j@vla hurven…

10.000 milliarder på bok, men munnbind? Nei, dét går ikke for vi har noen milliarder å kaste bort i utlandet…

13 Likes
3 Likes

Var det ikkje han som hadde kampanje på sextoycleaner for litt sidan? :thinking:
Tar nok knekken på corona også. :ok_hand:

3 Likes

Hvem av moderatorene hadde tanker om en preppertråd?
Kunne vært kjekt. Kanskje med priser på varer på div varer, hvilke butikker har igjen hva osv…

For en mnd siden, javel ikke det, men nå er det relevant for dette her…

4 Likes

Skal lage en tråd.

11 Likes

400 smittede nå!!! Dæven det gikk raskere enn hva jeg hadde trodd.

Nå er vi rett under Japan og USA!:rotating_light::sos::rotating_light:

1 Like

Vi tar igjen Japan om 2 dager. Eller kanskje allerede i morgen. Det er fullstendig sinnsykt håndtert av norske «myndigheter».
Hermetegn på Myntigheter, fordi de er så langt fra myndig som det er mulig.

3 Likes

Statistikken har noen huller, eller så ha vi mye å lære eksempelvis Tyrkia og Nord-Korea. Førstnevnte meldte inn sin første registrerte smittede i dag, mens Nord-Korea skal være smittefri…

3 Likes