Norge har gjort en ELENDIG jobb med å hindre smitte av corona viruset, og nå kommer det for fullt. Denne sykdommen utvikler seg ikke lineært, men eksponensielt.
Ingen burde undervurdere denne sykdommen, den er farlig. Det er ikke bare en vanlig forkjølelse.
Anbefaler alle å høre på dette intervjuet https://m.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw
Om ikke hele, så ville jeg anbefalt de første 15 minuttene.
Jeg mener ikke at man skal ha panikk osv, men Norge tar alt for nonsjalant på dette og det burde vi ikke gjøre.
Det der mener du ikke. Så naive kan vi ikke være. Når et fly fra Italia lander i Norge i helgen som var, og ingen blir testet eller satt i karantene umiddelbart så kan du ikke si at vi ikke vet om Norge har gjort en god eller dårlig jobb. Norge er ett av landene med flest smittende per 100.000 innbyggere. Og det er bare et par eksempler. Det er nok som tilsvarer at Norge per dags dato har gjort en elendig jobb.
Mener ikke å kritisere deg eller noe personlig, men jeg er redd for at det nettopp er denne tankegangen som har gjort at det nå blir som det blir. Dette har blitt tatt alt for lett på.
Men du har helt rett, det er ikke nå vi ser de største resultatene av at det ikke har vært strengere regelverk rundt dette. Men det kommer. Det viruset her er ekstremt smittsomt og det er nå bevist at man kan gå flere dager uten symptomer og være veldig smittsom.
Sorry, skulle skrevet den som svar til deg på denne, hvor du skriver at «vi vet ærlig talt ikke om Norge har gjort en elendig jobb enda»