Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Der vil blive oprettet “pladser” på skolerne - til kritiske ansattes børn i det offentlige, som ik på andre måder kan få passe deres børn

Og mon ik det samme gælder dags institutioner

3 Likes

Personlig har jeg ca 4 mnd i boks. Men hva hjelper det hvis jeg joiner la familia på felles plass og de i snitt har stæsj for to dager :dizzy_face:
Satan som jeg jobber og prøver div linker og formuleringer, men foreløpig heeelt dødt.

#frustrert

1 Like

Jeg og samboer jobber på sykehus. Om begge ungene våre skal være hjemme fra barnehagen så må en av oss også være hjemme. Regner med at det er ganske mange andre som også har det sånn. Veldig mange av kollegaene mine har partner som også jobber i helsevesenet.

3 Likes

Er stort sett enig med alt du skriver, men ikke denne biten. WHO har vært usaklig optimistiske hele veien og jeg tror de prøver å formidle at det er viktig at man prøver, men jeg tror ikke det er mulig å stoppe viruset uansett hva man gjør. Selv land som faktisk får til dette og stopper viruset har det problemet at viruset sprer seg fritt i alle andre land. Hvis man så skal hindre nye utbrudd snakker man om å ha lukkede grenser i 1-2 år framover. Hvis det i det hele tatt er gjennomførbart vil de økonomiske konsekvensene være så store at de påfølgende menneskelige kostnadene kan bli like høye som for viruset. Om det i det hele tatt er mulig er også et åpent spørsmål. En treg spredning er etter min mening ikke en ille strategi, men gjennomføringen er som du sier alt for dårlig.

1 Like

Da har vi et konkret forslag til hva “dugnaden” til helseministeren skal bestå av: Barnepass!

(i små grupper :wink:)

2 Likes

Det hjelper ikke lukke grenser osv nå. Smitten er i alle land.

Det som vil hjelpe drastisk er å flate ut smittekurven ved å stenge alle skoler, slutte å hilse på folk, ikke ha sosial kontakt mer enn nødvendig, i en to måneders periode.

4 Likes

Besteforeldre ja, usikker på om jeg synes det er en god ide…mildt sagt tragisk hvis barna var smittet og indirekte tok livet av sine besteforeldre.
Denne krisen får en jaggu til å tenke annerledes.

Jeg har tatt influensavaksine, mandag bestilte jeg resept på nett for vaksine mot lungebetennelse og var på Apotek1 og fikk satt den,.
I går kveld hørte jeg på NRK at nå var det slutt, kun de som er aller mest utsatt får ta den, og det er lite igjen og ny forsyning først i mai måned…

4 Likes

De fraråder umiddelbart at børn passes af bedsteforældre, med henvisning til, at de kan blive hårdere ramt, i fald de smittes.

De “ældre” har endnu større grund til at være “isoleret” end den yngre del af befolkningen

Ajjjjj, nu håbede jeg lige at få megen ekstra tid med verdens bedste lille pige - Farfars lille Ella :thinking::blush::hugs:

Edit
Duogdu, fik svaret inden

3 Likes

En kollega har startet et regneark med grafer over smittetall i forskjellige land, smitte vs folketall osv. Oppdateres daglig. Bidra gjerne med mer innsikt hvis du kan!

3 Likes

Kredittkort er til for å brukes i slike tilfeller…

1 Like

Vi ligger på tredje plass nå ifølge worldmeter i antall pr mill inbygger. Vi rykker stadig fremover… hvorfor må vi bestandig ha pall plassering i alt?

3 Likes

Opp på bronseplass

3 Likes

Hvis dere er 2 som jobber på sykehus må jo det være en enkel kabal. 1 dagskift og 1 nattskift. Hva er problemet ??

1 Like

Tar ungene deet tredje skiftet da?

Fyfaen dette er det værste jeg har lest hittil.

Edit: Poster den igjen:

Noen som har full artikkel?

4 Likes

Tydelig at dette er helt utta kontroll nå . Jeg tror vi får et Italia scenario her nå.

1 Like

Men allikevel skal man kun teste folk som har vært i det skumle utlandet eller som har vært i kontakt med kjente smittede.
På mandag ble jeg syk og i går ble kona syk. Vi er begge enige om at dette verken er en forkjølelse eller influensa allikevel kvalifiserer vi ikke til test. Her er det store mørketall. Helsenorge feiler totalt, dette får voldsomme konsekvenser.

11 Likes

Fra Sverige:
En äldre person i Stockholm har avlidit efter att ha smittats av coronaviruset.

– Dödsfallet i Sverige var ett fall av inhemsk smitta, säger smittskyddsläkaren Per Follin.

Ytterligare 26 fall av coronavirussmitta har bekräftats i Region Stockholm, och 37 i Västra Götaland - även en chef på regeringskansliet har drabbats.
Regeringen kommer också att stoppa alla sammankomster i hela landet med fler än 500 deltagare.

Regeringen slopar även karensavdraget på grund av smittan.

1 Like

Hold oss oppdatert

1 Like
4 Likes