Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det er godt å se at det endelig begynner å balle på seg med tiltak i Norge !

1 Like

g

1 Like
1 Like
1 Like

Fra VG
11:17Vemund Anke Garden

ULLEVÅL UTSETTER PLANLAGTE OPERASJONER

Som en del av beredskapen i forbindelse med coronaviruset reduserer Ullevål sykehus inngrep som fører til at pasienter tar opp sengeplasser etter operasjonen.

I en melding på sykehusets intranett heter det at “Man tar ned elektiv aktivitet etter medisinskfaglig vurdering. Livreddende og nødvendig behandling prioriteres”, bekrefter medievakten ved sykehuset.

2 Likes
1 Like

image

2 Likes

3 Likes
1 Like

Forstår godt hvordan dette med alder påvirker statistikken. Det var dog ikke mitt poeng.
Poenget var at intet tyder på at alder i seg selv fører til mer fatalt utfall av Korona. Med det mener jeg at det er lite sannsynlig at eldre i utgangspunktet har dårligere immunforsvar enn yngre. Dette under forutsetning at de ikke har fått de plager som ofte relateres til alder. En frisk 70 åring har vel ikke mer å frykte enn en frisk 20 åring? Jeg er redd for at å bruke de statistiske dataene knyttet til alder, kan gi et misvisende bilde. En person med f.eks. astma eller en person som får influensa og Korona samtidig, er like mye i krise uavhengig av alder.
Personlig er jeg over 62 år og kan ikke forstå at jeg dermed skal ha større sjanse for å dø av Korona enn om jeg var 40, under forutsetning at helsen er lik ved begge alderstrinn.

1 Like

Sivilforsvaret avlyser nå all øvelse frem til 1 August.

1 Like

De forbereder på “skarpt”

HV avlyser øvelser og treninger i mars og April.

1 Like

Sivilforsvaret har forberedt seg Covid19 lenge. Jeg la ut ett brev er på TI fra februar som illustrert litt planer og hvor de minnet om hvilke myndighet de har.

1 Like

:ok_hand:

5 Likes
1 Like

Virker som skoler og barnehager bare stenger ved smitte. De burde bare stengt nå. Etterhvert kommer ansatte også til å bli syke eller satt i karantene. Da må de uansett stenge av bemannings årsaker. I barnehagen/kommunen min nå har vi fått beskjed av kommuneoverlege å ikke holde møter med flere enn 20 personer. Paradoksalt nok er det åpent for ca 180 barn og 50 ansatte, der nærkontakt med barna er uunngåelig :dizzy_face:

1 Like

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5e6a20c8dfe4140011768a8b?utm_source=share-btn

Alle skoler og barnehager stenger

Leste det nå. Satt bare å ventet på det.

Det er bra og det eneste riktige, kanskje verden er mer i balanse litt ut i april om folk har vett på å forholde seg til guidelines

1 Like