Professor Frigessi sier at det også kan være sånn at fordi vi ikke er så mange i Norge, får vi et høyt tall når vi deler antall smittede med antall innbyggere.

Professor Frigessi sier at det også kan være sånn at fordi vi ikke er så mange i Norge, får vi et høyt tall når vi deler antall smittede med antall innbyggere.

Skal verdien av innskuddet ikke gå ned må en vel ta av «overskuddet» tilsvarende konsumpris indeks hvert år å føre over til innskudd ?
Ja, det var det jeg prøvde å si på et litt klønete vis 
Det er ikke mer komplisert enn at dette er en henvisning til handlingsregelen. Om du vil vite mer, så kan du sjekke ut https://www.nbim.no/
Kan vi bære enige om at verdien høyst sannsynlig vil gå ned i år ?
Litt spess. Hvor får Italia hjelp fra, når de ber om det?
Ikke EU. Nei, fra Kina faktisk. De hjelper med respiratorer og medisiner.
At ikke EU har implodert enda, er over min fatteevne.
Fra VG:
Bankene kan gi midlertidig avdragsfrihet til husholdninger som opplever inntektsbortfall. I dokumentet fra regjeringen med anbefalinger i corona-krisen, presiserer Finansdepartementet at boliglånsforskriften og forbrukslånsforskriften ikke står i veien for å få innvilget avdragsfrihet.
Fra NRK: 12:15
4 personar er i respirator og 22 er innlagde ved Helse Sør-Aust, opplyser Cathrine Lofthus, administrerande direktør på ein pressekonferanse.
Jeg har søkt om avdragsfrihet hos Husbanken. Gjøres via post@husbanken.no. Oppgi saksnummer og begrunnelse.
Jeg fikk svar på telefon at jeg kom til å få det. Har jo midler, men mest mulig av de skal inn i aksjemarkedet.
Altså, bare nedgangen på børsen er 500 mrd? Jeg ser bare ikke poenget ditt…
Onsdag kl 12, så var det 421 smittede.
Nå fredag kl 1230 er det 875 smittede.
Vi er nå i en fase med dobling på 2 dager.
Eksponensiell vekst = fortere og fortere.
Vi passerer 1000 imorgen, 11 dager før det jeg gjettet på 
Hvis vi ender på 1000 denne uka, så er vi akkurat der jeg gjettet, 10x på en uke. Nå har de satt inn tiltak, så selv om antall som tester positivt går opp videre nå, så vil det på litt sikt gå ned, ettersom gråsonen går ned.
Med de nye testkriteriene så vil jo antall bekreftet smittet være et tilnærmet verdiløst tall.
Det er nok store mørketall med smitte der ute. på sykehuset så behandles kun de med kjent smittevei som smittepasienter. De med luftveisymptomer uten kjent smitte vil ikke bli behandlet som smitte, men bli testet. Skulle det da vise seg at de er smittet så blir alle den pasienten har vært i kontakt med på sykehuset satt i hjemmekarantene.
Jobbet 3 nattevakter nå og 1 pasient første til minst 8 karantener av personell. Var ikke tett nok borti selv til å bli satt i karantene.
Om utviklingen fortsetter så kommer det etterhvert til å bli mye sykemeldinger på helsepersonell pga arbeidsmengde.
Hæææææ!?!?!!?!
Men dette er jo så jæææævelig borti natta!??!
Kommer jo ikke til å være personell igjen med den strategien. Hvor lang tid tar det å få svar? 1 dag? Da burde jo personen heller behandles som en Korona-pasient inntil det motsatte er bevist?
I en optimal verden så er jeg helt enig, men med den mengden pasienter som kommer inn om dagen med luftveisproblematikk så er ikke det mulig i praksis. Det er rett og slett ikke nok utstyr og lokaler til det.
Det får man svar på samme dag. Så de som blir satt i karantene får beskjed om det før de kommer på neste skift.
Man kan lure på hva slags idioter som styrer her i landet.
Måten dette blir håndtert på er helt horribel, og vil føre til at smitten sprer seg raskere, samtidig som helsepersonell også blir smittet.
Det første de bør gjøre er å ikke sette helsepersonell i karantene om de mistenkes smittet. Da bør de faktisk bli satt til å pleie pasienter som faktisk er smittet.
Det andre som bør gjøres er at alle pasienter som kommer inn på sykehuset, uansett grunn, bør ansees som mistenkt smittet, og verneutstyr bør benyttes, og kontakt minimeres.
Hadde det gått an å la de pasientene bare vente til man har svar? Eller er de pasientene som kommer inn dausyke?
Det er i hvert fall en katastrofe at det ikke er nok utstyr til å beskytte helsepersonell.