Må si jeg er imponert over Trump og teamet han bokstavelig talt har bak seg på pressekonferanse.
Han kommer med tullete ting som vanlig men bare og overse.
Arrangerer pressekonferanse, og kom mer enn et akademisk kvarter for sent… jeg vet ikke helt jeg. Jo, det er positivt at han arrangerer pk i stedet for å kvitre på Twitter.
Skulle bare mangle, egentlig.
Takk til alle som deler nyttige ting i denne tråden. Er mitt første stopp hver morgen for å se hva som skjer med Corona. Tips gjerne venner og bekjente også om at det er verdt å følge med her
Ser det er mye vi har funnet som kommer i norske media først mange dager senere. 

Edit: snart 6000 innlegg! 
under 2000.
Skremmende…

8 min ago
Trump says he’ll “most likely” get tested for coronavirus
Push by reporters on why he hasn’t been tested for coronavirus after coming in contact with someone who tested positive for coronavirus, President Trump said, “I didn’t say I wasn’t going to be tested.”
He followed up that “most likely” he’ll get tested but didn’t say when.
More on this : Fabio Wajngarten, the press secretary for Brazilian President Jair Bolsonaro, tested positive for coronavirus on Thursday.
Trump was in close physical proximity with the Wajngarten Saturday night in Florida, two people familiar tell CNN. The Brazilian press secretary attended the dinner Trump hosted at his Mar-a-Lago resort in Florida, took a photo with the President and later stood feet away from Trump as he spoke during Kimberly Guilfoyle’s birthday, the sources said.
Wall street opp med ni prosent etter Trumps tale…
Wall Street avslutter en kaotisk uke preget av virusuro og oljepriskollaps med kraftig oppgang.
De tre toneangivende indeksene på Wall Street steg mer enn fem prosent umiddelbart etter børsåpning fredag.
Deretter både steg og falt de gjennom handelen, før de gjorde et nytt kraftig hopp kort tid før børsslutt.
Ved stengetid ser det slik ut:
- Dow Jones opp 9,35 prosent
- S&P 500 opp 9,29 prosent
- Nasdaq opp 9,34 prosent
| Overlevelse i timer | |
|---|---|
| Plastikk | 72 |
| Rustfritt stål | 72 |
| Kopper | 4 |
| Papp | 24 |
Som nevnt av @polygon, anvendt ved 21-23 grader Celsius / 40% luftfuktighet, gjort over 7 dager.
Ser man på grafene er halveringsperioden på hver enkelt overflate ganske så lik, bortsett fra på papp. Noen som har formening om hvorfor akkurat papp?
Halveringstid HCoV-19 -> 24t mot
SARS-CoV-1 -> 8 timer
Viruset er dekket av et beskyttende lag lipid (fett)
Se for deg at du legger en dråpe med olivenolje på papp i stedet for på en rustfri stålplate.
Ja, det gir jo selvsagt mening… Men det med halveringstiden er jo ganske interessant også.
Louvre stenger. Frankrike omfattes nå også av UDs reiseråd…