Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Land der UD har utstedt reiseråd pga koronavirus: Frankrike, Italia, Iran, Kina, Spania, Sveits, Sør-Korea, Tyskland, [USA]

3 Likes

Imens, i Sverige, så er det journalister som skriver hva de tenker på twitter.
Fint at de eldre dør, så det blir ledige jobber og leiligheter.
Det er så man ikke tror det.

1 Like

Du fikk ikke med deg alle: Land der UD har utstedt reiseråd pga koronavirus: Frankrike, Italia, Iran, Kina, Spania, Sveits, Sør-Korea, Tyskland, USA og Østerrike.

2 Likes

Takk!
De ligger i linken, også…

1 Like
1 Like

Møtte Ivanka Trump, også…

1 Like
1 Like

Neste uka vises;

2 Likes

Virkelig skrekkelig umenneskeliggjørende. Helt empatiløst. Psykopat. Han må miste jobben for dette håper jeg.

4 Likes

Rett skal være rett @Evilfreud, testet ca 12 584…

2 Likes

Kjenner til uttrykket,
Kattene jeg kjenner er ikke sprettballer, de lander silkemykt. Men kan se ut som baller i lufta i katteslagsmål.

2 Likes

South African Cases Climb as Coronavirus Spreads in Sub-Sahara
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-11/south-african-cases-climb-as-coronavirus-spreads-in-sub-sahara

1 Like

22:33Vemund Anke Garden

RUTER DROPPER BILLETTKONTROLLER I OSLO

Som følge av koronakrisen har Ruter valgt å droppe alle billettkontroller på T-baner, trikker og busser i Oslo fram til 26. mars.

– For oss er det viktig å hindre smittespredning på våre transportmidler på en best mulig måte. Derfor har vi valgt å innstille alle billettkontroller fram til det kommer nye retningslinjer fra myndighetene, sier pressevakt i Ruter, Øystein Dahl Johansen, til VårtOslo.

Tidvis tomme busser og T-banevogner er en av følgene av koronautbruddet.

– Våre kontrollører vil bli satt til annet arbeid. Hva de eksakt vil få av oppgaver, er jeg ikke sikker på, sier Dahl Johansen.

1 Like

Antakeligvis bikker vi 1000 smittede før midnatt i dag 13. Mars. En formidabel økning på kort tid - hvis det er lov å si. Vi kan i kveld lese at Danmark stenger grensene. Krefter i Norge ønsker det samme. Kommuner med mye smitte stenger kommunegrensene. Det samme gjør kommuner uten smitte.

Kilder jeg har i skolevesenet har fått beskjed fra høyeste hold om at en må forberede seg på at dagens tiltak må vare til august. Kommuner ber Forsvaret og Heimevernet bistå på flyplasser og «grensekontroll».

Innreise og utreiseforbudene rundt om i Europa vil bli flere. I dag kritiseres og sjikaneres folk som hamstrer - om to måneder skulle alle ønske de gjorde det samme - tror jeg. Slik det ser ut nå er denne situasjonen fullstendig ut av kontroll i den vestlige verden. Enten tester man ikke i det hele tatt (USA/UK) eller så ligger man bakpå. Kina og sør Korea har lyktes pga drastiske tiltak nærmest fra dag én. Tiltakene i Norge og Europa er peanuts i forhold. Dette blir langvarig, det blir dyrt og det vil koste mange liv. Dessverre.

2 Likes

Eneste måten å stoppe harryhandelen på?
Litt nervøse nå svenskene, tipper jeg.

2 Likes

Just got off a Goldman Sachs Investee call where 1500 of their investee companies dialed in. The key takeaways were:

• Over the next 6-8 weeks we are going to see a global health based and economic collapse.

• 50% of Americans will contract it (150M people)

• 70% of Germany will contract it (58M people)

• Of those impacted 80% will be early stage, 15% mid stage and 5% critical stage.

• Mortality rate of an average of 2% and hence do the math on the lives it will take in the above markets. It’s in millions…

• Europe is pretty screwed and so is the US. Need both of them to effectively control the pandemic (like several Asian countries like Taiwan and Singapore) to ensure that the global economy does not collapse further. However they don’t seem well equipped at all.

• China’s economy will be largely impacted and all exports, imports to and fro China will be hit impacting raw material and the global supply chain.

• Global GDP growth rate will be the lowest in 30 years under 2%

• S&P 500’will see a negative growth rate of -15 to -20%

• Stock markets will collapse only to hopefully recover in the 2nd half of the year

• Social Distancing for the right period of time is the only way to control this and if it’s for too short a period there can be a relapse

Really really depressing call.

6 Likes

Om noen trenger sakte TV aka CoVid 19 minutt for minutt :sweat_smile:

1 Like
1 Like