Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

1 Like

Sjekk denne! Italiensk lege advarer Norge. Sier at det å behandle alvorlig corona-smittede er som å stå i en krig.
Hver dag. Stor mangel på utstyr…
https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

1 Like

14 dager. 29. februar hadde de 1129 bekreftede syke.

1 Like

UK med tiltak for å sikre egen befolkning = proteksjonisme som forventet i en krisesitasjon.
Hva er statusen på disse medisinene i Norge per i dag, vi produserer jo ikke noe selv i dette landet.

Får håpe dette er en vekker for oss for fremtiden slik at vi slutter å sette bort kritisk produksjon for å spare noen kroner. Vi produserer lite legemidler (rasjonering av paracet allerede i starten av en pandemi) og har lagt ned beredskapslagre for korn, landbruket er under press fra ytre høyre som ønsker fri konkurranse mot lavkostland. Forsvaret er vel en vits.

3 Likes
1 Like
1 Like

Nå ber UD meg komme hjem, og norwegian skal ha 5-6000 kr for å endre billett, trukke d!
Kan forresten se epedemien spre seg for hver dag som går i thailand. Landet har registrert ca 50 tilfeller, men jeg kan garantere at jeg så 10 stk på vei tilbake til hotellet fra stranden nå. Holder pusten når jeg går forbi alle som hoster :crazy_face:

1 Like

Hm, du kan nok risikere å bli coronafast. Trodde forresten at det varme været der skulle smelte viruset …

1 Like

Tror det er riktigere å se på første dødsfall for å få innblikk i hvor en ligger i løypa.
Om en har konstatert 500 eller 1000 smittede henger veldig sammen med hvor mange som er testet og det kan være usikkert hvor lenge de har hatt det.

3 Likes

Vel så lenge myndighetene i THailand underrapporterer så inni hampen kraftig så har jeg vel fortsatt ok odds på å komme meg hjem.
Varmen tar definitivt ikke knekken på viruset. Men tror temperaturen og solen hjelper godt på for de som har blitt syke.

1 Like

På bildet så velger de å sitte inntil, selv om det er ledige seter på hver side :dizzy_face:

1 Like

CNM - video tar opp fake news rundt corona.
Håper linken funker
Fra Hong Kong.

1 Like

Det la jeg merke til, også…

Neste smittehub tror jeg blir Sverige.

Et latterlig land styrt av komplett udugelige politikere. Jeg har satt meg litt inn hvordan de har “respondert”. De som synes Norge var tafatte kan ta en kikk over grensa.

De er fremdeles på “det ordner seg nok av seg selv”-stadiet.

6 Likes

Det kan det hende de er, men du kan vel ikke klandre dem for det så hardt som du gikk ut med å latterliggjøre oss som sa fra tidligere. Dette er jo tross alt bare en forkjølelse har du sagt.

Men fint for deg og resten av samfunnet om du og andre som tidligere bagatelliserte dette begynner å innse at situasjonen er alvorlig.

10 Likes

Hva sa jeg. Man må jo virkelig lure på hva som beveger seg i toppen på nordmenn etter Holmenkollen idiotien sist helg.

3 Likes

Og der er det over 1000 smittede i Norge…

1 Like

Hva synes du om at svenske politikere per dags dato ennå ikke har innsett alvoret? Kanskje konsentrere deg om det i stedet for å henge deg opp i ting som ble sag for et par uker siden?

1 Like

European Parliament proposes new support for hospitals

From CNN’s Nada Bashir in London

The European Parliament is stepping up its efforts to help tackle the outbreak of the novel coronavirus in Europe, which is now the center of the global pandemic.

The Parliament’s President David Sassoli said Saturday the “serious” nature of the situation requires a collective response, as opposed to unilateral action.

He said:

This situation is so serious that no European government could think of responding alone…to save our countries, we must act together in Europe.
All European countries will receive support for their health systems. This means the supply of materials, support to hospitals, and financing research to develop a vaccine as soon as possible.

According to Sassoli, the new measures will also include commitments to safeguard and protect jobs and businesses, while sustaining the European economy.

“Enough with austerity. Countries are authorized to spend everything that is necessary to guarantee support for employees, self-employed workers, businesses, and banks,” Sassoli said.

The EU has earmarked at least 37 billion euros ($41.2 billion) from the budget for programs designed to help European states tackle the economic impact of the crisis.

1 Like

Den siste idiot er enda ikke født!
Dette er fra FB, historien er beskrivelse fra i går:

Sko kjøpe bittelitt greier på matvarebutikken i går. Det var vel og bra… men der stod ein mann med brødskjæreren. Han såg noen smuler oppå der du legge brød når du har skjært det opp. Han tok et godt lungedrag og blåste så det freste og det hørtes godt. Smulane føyg avgårde. :grimacing::dizzy_face::astonished::flushed: Eg blei rett å slett skikkelig satt ut og vantro. Uavhengig av korona eller andre ting. Ga beskjed (sjølsagt) te karen som blåste, og betjening som fekk rengjort.

9 Likes