Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Hva jeg syns om land som ikke tar dette alvorlig har jeg skrevet opp og ned om tidligere. Akkurat nå konsentrerte jeg meg om at du har vært en pest og en plage over lang tid, vi ble vel blant annet kalt “virushaussere” og latterliggjort. Bare observerer at du har gjort en sømløs overgang i det stille.

3 Likes

Sånn du ser på den politikeren , slik så mange på deg for to uker siden.

1 Like

Situasjonen har utviklet seg eksponensielt over den perioden.

Men i nabolandet planter man i kjent stil hodet i sanden. Det var egentlig bare en saksopplysning. Til og med asylinnvandringen fortsetter som normalt.

Mulig at den endelige kollapsen kommer i Sverige nå.

1 Like

Sverige oppfører seg nærmest som om ingenting har skjedd. Først sent i går kveld avlyste Handelshøyskolen i Stockholm (jeg studerer der) skriftlige eksamener fremover. Skolen gjennomførte forelesninger og eksamener som normalt til og med igår. T-banene er fulle, skolene er stort sett åpne og ingen virker å bry seg særlig. Fatter ikke hva de tenker med når de delegerer beslutningsmyndigheten lokalt mtp. om skoler/universiteter skal holde åpent eller ikke.

2 Likes

100% enig. Den kommer forsåvidt uansett, men det speedes opp betraktelig nå…

3 Likes

Klorokinin er jo malariamedisin…
HIV-medisin og høydose C-vitamin ble også brukt i Kina.

1 Like
1 Like

4 innlagt på Haukeland av 99 smittede i vestland fylke… dette blir stygt

1 Like
2 Likes
2 Likes

hehe nordmann på vei ut av danmark med bilen full
https://ekstrabladet.dk/eblive/corona/

Husk at vi har fått smittet sannsynligvis hundrevis som har vært på vinterferie. Viruset har fått en flying start her i landet.

4 Likes

Jeg ser din Sverige og høyner med UK

"Prime Minister Boris Johnson warning Thursday, “I must level with you, the British public: Many more families are going to lose their loved ones before their time.”

And yet the U.K. is becoming increasingly isolated in its response to the pandemic. It is one of the only major countries of Western Europe to impose few, if any, restrictions on daily life."

3 Likes

De brukte kinin mot Covid-19 i Kina allerede for et par måneder siden og mener det har antiviral virkning mot viruset. Om det finnes skikkelige data vet jeg ikke, men vil tro det er verdt noen forsøk siden vi ikke har noe annet. Det vil i så fall være den medisinen som er enklest å lage i store kvanta og samtidig transportere/lagre uten spesialtiltak for å ikke ødelegge medisinen.

1 Like
1 Like

Sitat: «Idretten vi driver med blir veldig uviktig i denne krisen.»

Likevel så drar de til Mexico, .
Så om 14 dager så står de frem i media igjen, og klager på norske myndigheter som ikke henter de hjem. De er jo smittet må vite…
:man_shrugging:t2::man_facepalming::face_with_symbols_over_mouth::clown_face:

4 Likes
1 Like

Enig.

2 Likes