Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Det var vel ikke så bred kritikk mot sperringen. Med det polariserte politiske klimaet de har i USA vil jo alle beslutninger bli kritisert uansett.

Skifolk i store puljer for å ta gjøvikbanen i dag, for å stå ski i nordmarka, da skønner man jo hvor dette ender.

2 Likes

Toppledelsen i Helsedirektoratet er smitta…
15:08 Toppledelsen i karantene En ansatt i Helsedirektoratet er koronasmittet. Det medfører at hele toppledelsen i direktoratet settes i karantene. Medarbeideren har også vært i møter med Folkehelseinstituttet og Helse- og omsorgsdepartementet. Alle de berørte er uten symptomer.

1 Like

Slik folk holder på nå vil dette nå Italia-nivåer, og så får vi påfølgende total lock-down med portforbud

og… viktigst: langt flere dødsfall som kunne vært unngått.

3 Likes

Noen som har kilder på om man kan bli smittet på nytt etter man er frisk?

1 Like

bilde

7 Likes

Blir det slutt på harryhandlingen nå?

1 Like

Vet ikke om denne er postet tidligre,men i såfall bør den repeteres.

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

1 Like

De har hatt mye kontakt med vår politiske ledelse.

Ja. Derhar det vært mye kontakt i det siste.

1 Like
1 Like
1 Like

LITT selvransakelse er kanskje på sin plass? Er ikke mer enn en uke(!) siden du skrev disse to innleggene:

Og de som likte disse innleggene kan kanskje gå litt i seg selv de også…

21 Likes

Norden er ganske selvforsynt med dopapir, kjøp noen ekstra ruller, men trenger ikke ta helt av :wink:

2 Likes

Selv i andre tider snakket man om «gjerde mot sverige»
Kina oppfordrer til fordømmelse av sverige, for måten de behandler situasjonen på.
Virker som det er en villet handling.

5 Likes

I utgangspunktet enig, men viktig å ikke slakte folk for at de faktisk har endret mening.

1 Like

Fint at man har evnen til å endre mening, men når man har skrevet flere titalls innlegg om hvor “hysteriske idioter” alle vi som advarte om dette som et kommende problem var (fremfor å diskutere saklig), og så med den største selvfølgelighet, kun dager etterpå, gå like hardt ut å kritisere andre lands ledere for å ikke ta dette seriøst nok - det ber om en kommentar.

10 Likes
  1. Når mistet Norge kontroll på sporingen av smittede? tenker da at en graf på nye smittede ikke er realistisk før på søndag da det er 2 ventedager for å få resultatet.

2. Hva er kritteriene nå for å bli testet kontra begynnelsen?

1 Like

Siste tre dager har jeg høstet mye kritikk på jobb og blant venner for at jeg etter onsdagens pressekonferanse kom meg på butikken for å hamstre nødvendige varer for de neste ukene.

Nå stenger land etter land grensene og innfører portforbud og lignende. Alt dette har vært mulig å forutse - spørsmålet blir så: Norge har lav selvforsyningsgrad av matvarer og er fullstendig avhengig av import. Hvordan ser matvaresituasjonen ut i Norge om en måned når viruset virkelig har satt sitt jerngrep om Europa?

Myndighetene hr vært bakpå med all beredskap og skribenter i denne tråden har i lang tid vært i forkant av hvordan dette ville eskalere. Min tillit til helsemyndighetene er fullstendig borte - og jeg tror matvaremangelen vil komme raskere enn vi aner. Nå skal jeg ut en siste tur å handle før det har eskalert ytterligere. Skam på norske helsemyndigheter og styresmakter for elendig håndtering av viruset - ros til dem som har forutsett utviklingen i ukesvis!

5 Likes