Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Man får resultat samme dag, iallefall alle jeg kjenner som er testet

Hvis vi legger om til å spise mer fisk er vi 90% selvforsynt

7 Likes

RIP

1 Like
8 Likes

Blir fortere matvaremangel dersom alle skal kjøpe samtidig og bedriftene klarer ikke omstille seg raskt nok. Orkla går fortsatt, med ekstreme helsetiltak og lukkede avdelinger. Kun fåtall av stab skal på jobb og nødvendige operatører.

Jeg antar også at varelevering over landegrensen ikke er stengt, men er kun ferdsel av folk?

"Eksterne sjåfører
Det innføres hansker og håndsprit for sjåfører før og lasting og lossing. Dersom sjåføren
kommer fra risikoland skal kontakt med sjåføren unngås så langt det er mulig. Sjåfører skal
ikke benytte samme toalett som ansatte."

3 Likes

PK igjen med Trump nå. Synes han høres litt forkjøla ut, jeg…

2 Likes

Det er også en risiko jeg har erfart mange ganger at info man får her inne ikke blir oppfattet av markedet før dager eller uker etterpå. Så lenge man er bevisst det på hele forumet er det veldig verdifullt :slight_smile:

F.eks. reagerer jeg veldig på at testingen går så sakte selv om vi har visst om dette så lenge nå. Her inne ihvertfall. :slight_smile:

3 Likes

På spørsmål, så støtter Trump hamstring: “It’s good” :roll_eyes:

Edit: Det han sa var “People are going buying things, and I understand that”. Ikke en direkte oppfordring, men ikke så langt unna.

1 Like

Dødsfall nr 2 er registrert i Norge nå, sier de på NRK.

Guldvåg i Helsedirektoratet er i hjemmekarantene, og har testet negativt for corona. Hilsedirs kontor skal vaskes ned i løpet av helgen.

1 Like

Djeez…

Jeg arbeider i leverandørindustrien til sjømatnæringen og kan opplyse deg om at både fartøy og mottak er teknologitunge og avanserte. Vi har fisk så lenge flåten er operativ, men etter en stund med krise er det tomt for reservedeler. Bare en liten tanke i forbindelse med prat om selvforsyning.

Det vi trenger er kornlagre, et robust landbruk og selvfølgelig havbruksnæringen. Samtidig vil vi i en krisesituasjon øke selvforsyningsgraden betraktelig ved å slutte å kaste store andeler av maten vi kjøper, men det sitter nok langt inne i dagens dekadente samfunn.

13 Likes

1 Like

Det ble vel stilt 8-10 spørsmål før han svarte. Viss du hørte etttervså var det Appels stenging av butikker han mente var good

1 Like

1 Like
1 Like

Han støttet Apple sin nedstegning. Ikke hamstringen.

Angående hamstringen så sa han bare at han forstår det

1 Like

Hvor lenge overlever driten på ting?
Hvor mange partikler av denne driten trengs for å smitte videre?
Les her…

1 Like

Ehh, besvimte kameramannen på direktesendingen på nrk? :flushed:

Skal ikke ha noe av det vi så i Kina nei, hvor folk falt om på gata.

3 Likes

Virka nesten sånn… :crazy_face:

Jeg håper globalistene holder kjeft fra nå av. Konseptet «land» har oppstått av en grunn.
En «sosial dugnad» fungerer ikke hvis dugnadsfolket ikke har felles forståelse og tillit.
Sprikene har vært store nok her inne.
For noen uker siden ble noen av oss latterliggjort.
Nå virker det som om de som var «høye og mørke» har jekket seg betydelig ned.
Ville ikke forundre meg om det er de som vil ligge våkne om natta med angst.

Dette blir tøffe saker. Vi har knapt startet.

5 Likes