Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Poenget blir at de med milde eller ingen symptomer og som ikke blir diagnostisert, neppe er smittsomme i 37 dager.

1 Like

JA DET VAR LURT

1 Like

Sykt

Edit : Vil sette inn sivilforsvaret for å jage hytteturistene
hjem. Helsetilbudet på bygda er ikke dimensjonert til å håndtere byfolk som tar med seg coronasmitten til fjells.

3 Likes

Det er veldig enkelt å få hyttefolket hjem, det er bare å redusere internettkapasiteten slik at det kun går an å ringe.
Da vil 90 % av hyttene tømmes innen 12 timer.

16 Likes

Uansett greit å bruke skjønn. Er det en avsidesliggende hytte, der de har isolert seg, og har forsyninger for lengre tid og er smittefrie, så bør de ikke flyttes på.

Hyttefelt type Hafjell er bare å tømme helt.

1 Like

Link?

Ikke alle som blir syke blir lagt inn, og de kan smitte lenge etter at de foeler seg bra igjen.

Virus har dessverre den egenskapen at det muterer…

1 Like

Det er nesten ikke til å tro!

“Guldvog sier at karantenebestemmelse ikke var iverksatt da Stene-Larsen kom hjem fra Spania tirsdag og begynte arbeidet i kriseutvalget.”

FFS han kom fra SPANIA på TIRSDAG

5 Likes

Muterer svært sjelden signifikant, dette har blitt tatt opp flere ganger tidligere.

1 Like

Gi Guldvog en sluttpakke. Sånne forbilder trenger vi ikke.
Det skjer gang på gang i helsevesenet. Vaktlistene må fylles opp, folk har viktige funksjoner, det er sikkert ikke så farlig om akkurat vi tar litt lett på det, selv om folk hoster og harker. Så skjer det at 100 kolleger blir satt i karantene og problemet er plutselig 100 ganger større enn det ene hullet i vaktlista det var så viktig å fylle.

Er folk i helsevesenet for vant med sykdom til å ta pandemien på alvor?

6 Likes

Men det har jo allerede mutert tidligere. Vi vet ikke hva som skjer fremover, gjør vi vel?
Allerede nå flere typer eksisterende medisin som brukes i den eksisterende behandlingen. Foreløbig er vaksinen i prøvestadiet…

2 Likes
1 Like
2 Likes

Det var kanskje slik sykdommen begynte, men mutasjonsraten er svært lav.

@Astrup.
Håper du har rett. Frykter det motsatte. Vi får vel et slags svar til høsten…

Det er ikke tilliten til kommunen som går ned, heller coop som ikke tar tak selv.

4 Likes

Enig det, @Christian. K un innpakka smågodt her den siste tiden…
Litt merkelig, da. På OBS registrerte jeg at salatbaren var fjerna, la ikke merke til smågodthylla…
Men om butikkene fjerner salatbaren, og lar de udekka smågodtet stå…henger jo ikke på greip.

2 Likes

Har gjort en del research på dette og klorokin ser ut til å ha veldig god effekt mot viruset med å hemme måten viruset “formerer” seg på - (Google RNA-dependent RNA polymerase RdRP).

Jeg kjenner noen leger jeg har spurt om dette men de er allmennleger og ser ikke ut til å ha særlig peiling på molekulær biologi. Har begynt å lage en write up med noe av det jeg har funnet jeg kan poste senere. Det finnes potensielt noen OTC produkter som kan gjøre noe av det samme som Klorokin :wink:

P. S - det kom nylig ut en studie som viser at Hydroxy versjonen av Klorokin ser ut til å ha enda bedre effekt enn ren klorokin.

8 Likes