Mimi Lau, a reporter at the South China Morning Post, said the shortage in coronavirus test kits are delaying diagnoses, and patients in hospitals in Wuhan have likened getting access to a kit to winning lottery tickets.
Den der Bamse, er fra 24 januar. Det er eldgammel historie i denne sammenheng.
Ja, for nå er det jo langt færre smittede enn for 1 uke siden
Men hvis man vet bedre selv, så -
Nei, men økningen synes å være avtagende.
Det kan tyde på at de drastiske tiltak som er gjennomført i Kina bærer frukter.
Eller manglende testkits som jeg prøvde å linke til
Eller fordi folk er tvunget til å holde seg innendørs
Eldgammel link. utdatert.
Dessuten annenhånds. Kan ikke stole på slikt.
OK, if you say so
Da har de sikkert klart å produsere dem i rekordfart.
At de mangler test kits og WHO bare ønsker å ta inn bekreftede tilfeller i statistikken gir fint mening.
Forklarer hvorfor veksten av nye tilfeller i kina følger antall tilgjengelige kits, samtidig som folk sier mørketallene er store.
Får bae håpe at dette ikke muterer sammen .
Mørketallene er vel alltid store når man får slike utbrudd ?
I Norge og vesten kjøper vi kjøtt ferdig pakket inn. Det er slaktet sentralt.
I Kina bringer de all verdens levende dyr til markedet og slakter for kunden på stedet.
Derfor kommer omtrent alle nye sykdommer fra Kina. De muterer og hopper fra dyr til menneske.
Det gjelder sars, corona, svineinfluensa, fugleinfluensa og sesonginfluensa
Testkit på vei som vil kunne detektere Corona-viruset på to timer, inkludert Sars og Mers. Planlagt lansering 1.februar
Hvis teorien om for få testkits og dermed for lave antall smittede skal holde vann; så må antall døde øke prosentvis betydelig raskere innen svært få dager, enn antall bekreftet smittede.
Ikke verre enn det. Gitt at antall døde kan stoles på.
Ganske grotesk film Astrup lenket til. (Grotesk for oss i vesten)
Problemet nå er vel også at folk er bedt om å holde seg inne i sine leiligheter. De blir neppe testet.
Hvis man bor i Wuhan og føler deg dårlig, men er ung og ellers i god form. Jeg ville holdt meg langt unna sykehus og alle andre steder syke samles. Dette er bare vill gjetning, men tipper både antall syke og antall som er blitt friske er underrapportert.
Ikke mer groteskt enn ditt innlegg.
Jeg bare visualiserer det du beskriver.
Æsj. Jeg så den her om dagen
Skal det være en flaggermus to go? Ikke rart at alskens dritt bryter ut i Kina
Hahhaha
Jeg har tenkt litt over denne saken. Det skumleste per nå er selvsagt usikkerheten i tall, omfang og reelle økonomiske konsekvenser av tiltakene som blir gjort.
Gitt at man kan stole på bekreftede antall døde, så har vi altså et veldig smittsomt virus som har vart siden november i en by med det dobbelte av hele Norges befolkning.
250 er døde.
Ellers har jeg sett litt på noen bekreftede tilfeller i Tyskland. Av 5 tilfeller, hadde minst 4 av dem kun milde symptomer i 3-5 dager før det “var over”.
Det beviser at sykdommen har potensialet til å være veldig mildt. Ekstremt liten sample size, men det indikerer i det minste at muligheten for at dødeligheten er relativt lav, er til stede.
Med slik smittsomhet, og varighet siden november, kan man anta at flere hundre tusen er smittet, gitt at min hypotese om mildt sykdomsløp er gyldig. Som på ingen måte er gitt
Det er selvsagt fremdeles veldig skummelt og mye usikkerhet, men foruten HIV-propagandaen, føler jeg mye peker mot at dette kan bli, om ikke håndterbart, så mildere enn mange frykter.