Ja, egentlig sjokkerende at den er så høy mtp hvor spesifikt vi har gått etter utenlandske caser.
Andelen er derfor helt klart langt høyere.
Blir høyere etterhvert som vanlige influensa caser også blir testet , da avdekker vi caser som ikke har sammenheng med andre.
Super interesting
Ting skjer fort her nå. I familien til en venn har alle familiemedlemmene nå symptomer. Inkludert ei på 10 år. Isolat. Får ikke teste. Kun helsepersonell får testet seg nå. + alvorlige
Interessant å følge med på våre naboland. Det ser jo ut fra gårsdagens og dagens tall til nå for Danmark at de er over toppen, det tror jeg dessverre er langt unna sannheten…
Det var vel 23 nye tilfeller i går?
Jeg har en jobb som fører meg rundt til mange nye steder hver dag, synes det begynner å bli ugreit, spesielt med en autoimmun sykdom, noe redusert lungekapasitet i utgangspunktet, og når det ser ut til å kunne gi 20-30% redusert kapasitet om en blir frisk…
Samtidig er jeg innstilt på å jobbe, men er misunnelig på de som kan velge hjemmekontor, eller de som har sitt faste kontor og kan begrense risiko…
Alle de skandinaviske landene har endret testkriterie til å bare teste alvorlig syke og de med kritisk rolle (helsearbeidere)
Så da er det kun alvorlige og døde man kan lage en meningsfull statistikk over da…
Jeg har begynt å se litt på værdata og utbruddsstedene, for meg virker det veldig tydelig at viruset får utbrudd på steder med temperatur ca 0-13 grader. Iran som så veldig skummelt ut, er det varmeste området og dempet seg noe på tross av minimale tiltak fra regjering, men litt kaldere klima kunne det vært enda mer katastrofalt. Tror at vi snart kommer til å se en nedgang i de fleste land, men at det trolig vil holde seg lenger på nordlige breddegrader. Størst risiko nå av storbyer nå i mars er New York City og London, men at man trolig vil se nedgang allerede i april i de fleste områder. Å kalle hjem alle pensjonistene fra varmere strøk var sannsynligvis ikke lurt.
del gjerne grafer når du har 
Håper du har rett😎
Ser ut som viruset trives godt der det er varmt ogsaa.
Feriesteder vil også få importerte tilfeller men viruset slår ikke rot så lett:
Fra din link:
The new cases reported are 14 Egyptians and three foreigners, the ministry said. Two of the Egyptians had returned from Saudi Arabia and the United Arab Emirates, while the rest had come into contact with previously diagnosed carriers.
Men det gjør det ikke. Er i Filippinene men det øker på også her. Ikke så mye som i Europa men likevel
Vel, det er varmt der viruset kom fra ogsaa;-))
Heldigvis ser det ut til å ha gått bra…
Hva har dette med Corona å gjøre ?
Dopapir mangel ?
Anbefaler denne podcasten:
Virologen som intervjues mener sommermånedene mest sannsynlig vil dempe smittefaren basert på erfaring med SARS, MERS og andre koronavirus. Dette er likevel ikke empirisk fundert. Er spent på hva folk tenker om det han sier om dødsraten. Hans “base case” er at dødligheten vil ende opp rundt 0.6-1% når dette er over. Vaksine mener han ligger 12-18 måneder frem i tid.
Isolering funker til å senke hastighet naturlig nok, spørsmålet blir da som alltid bare hvor tidlig ute var vi?
Ja, i utgangspunktet burde vi i Norden ikke ha noe problem med forsyningen av tørkepapir eller dopapir, men om fabrikkene brenner ned, så er jo ikke det bra.