Hm, men er ikke ebola en annen virusgruppe?
Vel, om det funker.
Ser sånn ut
Ca 55
Om man ikke er syk nok til å bli innlagt så er det vel samme om man har corona, influensa eller forkjølelse? Behandlingen hjemme er det samme. Holde seg i ro og bli frisk. Skulle det bli behov for mer helsehjelp så vil det være aktuelt å teste med tanke på smitte av andre.
Paracetamol skal funke, men ikke andre inflammasjonhemmende midler.
Syv land i Afrika nå…det var visst flere…
The seven countries that recorded case rise are Cameroon, Rwanda, Kenya, South Africa, Senegal, South Africa and Ethiopia. Seychelles, Mauritania, Rwanda, Namibia, Central African Republic, Republic of Congo, Eswatini all recorded index cases.
Hørte sykepleiere kunne få jobbe 16 timers dager etter behov. Av respekt for helsepersonalet og de eldre / syke folk, så håper jeg alle tar karantene / isolasjon seriøst for å minimere arbeidsmengden til helsepersonalet. Kan fort bli en enorm påkjenning.

Svenskene følger britiske råd. Ikke alle er enige om at det er lurt.

04:03Knut Arne J Hansen
NÅ HAR ANTALL CORONATILFELLER I VERDEN PASSERT KINA
Antall smittet med coronavirus i verden er nå over 169.000. Flertallet av dem, rundt 88.000, er nå utenfor Fastland-Kina. Også antall døde er passert Kina.
Fram til søndag har det vært flere i Kina som har vært smittet med coronaviruset enn utenfor, men natt til mandag norsk tid er tallene snudd om på.
Tall fra Johns Hopkins University , som bruker tall fra Verdens helseorganisasjon (WHO) og andre kilder, anslår at det nå er 169.000 smittede totalt, hvorav over 88.000 kommer fra land utenfor Kina, mens det er litt over 81.000 i Kina som har vært smittet.
Antall bekreftede dødsfall blant personer smittet med coronavirus er nå 6512 totalt, og av disse er det rundt 3217 bekreftede dødsfall i Kina
Hah!
Jeg tror Norge skal være forsiktig med å kaste rundt seg kritikk av andre sine helsevesen all den tid vi har 42 innlagte og medisin-topper kommer ut i media og sier ting allerede nå er på tur å bryte sammen. Merk, jeg snakker ikke om folkene som jobber der, de er flotte de, men manglede og defekt utstyr.
Hvis valget stod mellom å være i USA eller komme meg til Norge, ja da hadde jeg brukt sykt mye mindre energi enn jeg bruker på å skrive denne kommentaren.
Vi har våre utfordringer, i Norge og resten av verden, men jeg tror fortsatt vi er privilegerte i Norge.
Ellers så er det nå ikke tiden for å kritisere/kverulere over «udugelige» politikere osv, den dagen kommer, blir nok en stund til, men nå må vi alle forsøke så godt vi kan å forholde seg til rådene som gis.
Ser ikke hvordan de to tingene ikke kan eksistere samtidig.
Lockdown inntrer nå i USA. Antar at dette styres på delstatsnivå?
Dette har også ingen effekt da man ikke tester tilfeldig. Jeg er sikker på at godt over 100 mill mennesker er blitt smittet til nå.
Likte denne 

Dette er ikke greit. Staten bevilger milliarder av kroner i krisehjelp til private bedrifter, vi har da råd til å gi lønn til de som skal ta den verste støyten med voldsomme arbeidsmengder og samtidig eksponere seg selv for viruset.