Nye briller kan man utsette noen måneder, men at folk som allerede før denne krisen hadde behov for terapi nå står uten et tilbud er vel ikke bra med tanke på den ekstra påkjenningen som dagens situasjon medfører.
Dagens oppdatering på utvikling i utvalgte land, inkl endring i veksttakt, snitt av veksttakt over siste 10 dager og fremskrivning til 24.mars gitt samme veksttakt fremover.
Dette er jo diagnostiserte tilfeller, altså store mørketall og vanskelig å si om gjengir riktig veksttakt, men lineær vekst er nok ikke noe vits å forvente enda.
I forhold til i går, øker veksttakten i Tyskland, USA, Spania, Norge og Sveits. Men bare USA og Sveits øker ift snittet veksttakt siste 10 dager.
Det er unntaksregler.
“Kommunene kan gi unntak for å sikre at pasienter fortsatt får dekket behovet for nødvendig helsehjelp.”
Ettersom test kriteriene er endret kan vi ikke forvente å få så høye tall på smittede, men med antall innlagte får vi en pekepinn på hvor landet ligger.
Enig i det - men samtidig er nå testkriteriene i Norge nå ikke så ulike slik de er i mange andre land.
Kriteriene for å bli testet er blitt veldig strenge. Jeg kjenner en som var utenlands og ble veldig syk. Vedkommende har 40 grader feber, hoste, skjelving og forkjølet. Vedkommende ble anbefalt å holde seg hjemme og blir ikke testet med mindre det er snakk om å bli innlagt
Nå som de fleste sitter i karantene/hjemmekontor etc. må vel dagligvarebutikkene være største sprednings-sone? Hva kan gjøres der?
Hjem kjøring
Facts #Burn
Alder?
Ser mange har antibac stående som alle blir bedt om å bruke før de går inn. Også har de strengere vaskerutiner.
Ser mange har antibac stående som alle blir bedt om å bruke før de går inn. Også har de strengere vaskerutiner.
[/quote]
Nei, om du tenkte på mitt innlegg.
Du blingsa nok litt, replya til meg med quote.
Har en iPad med skjernsyke, …
Litt trøblete noen ganger.
Fat fingers x100.