Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Man har god grunn til å være kritisk, men er dette noe man bør eksperter eller media se på?

1 Like

1 Like

Australia har kansje en løsning, etter en kjapp sjekk så ser det ut som de bra recovered/death ratio.

5 Likes

Ser ut her som det er folk godt opp i åra som har dødd. (Video av en avis med dødsannonser fra Italia)

1 Like

Worldometers siden er nede :scream: Too many connections

Edit: Nå var det på plass igjen

2 Likes

Får håpe svenskene allerede er immune når de kommer inn og ut av Norge på jobb

2 Likes

Takk, den har jeg sett etter.

Sykt hvordan det utvikler seg…

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/maskerede-maend-stormede-akutmodtagelsen-paa-herlev-hospital/8049942?fbclid=IwAR2UVG1lyYIPyBx-s_I4arUtI9UiVS3rWGHUvr1Jbymwcp9bpjMkRZzOcAo

1 Like

Sykt, rane sykehuset for sprit og masker😪

2 Likes

WHO live nå

https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---16-march-2020

1 Like

2 Likes

Imponert over utviklingen i Japan, veldig jevn, lav stigning :clap:

9 Likes

Kanskje den mest disiplinerte befolkningen i verden det der.

3 Likes
3 Likes
1 Like

Synes dette var veldig oppløftende. Nesten for godt til å være sant.

Veldig interessert dersom noen har oppdaterte tall her ja!

1 Like

Ser ut som det kanskje kan være litt feilinformasjon om at pasienter kan smittes på nytt igjen. Betryggende isåfall. Ville vært skremmende for hele verden. I tillegg til at vaksinering ville vært mye vanskeligere.

3 Likes

Ja, det er vel bare slik man er syk LENGE. Samme som at feks han legen brukte en halv evighet på å dø av dette kan man sikkert svære skikkelig småsyk lenge også. Så etterhvert såpass det ikke er lett å få testet positivt, men kanskje det svinger litt en periode…

1 Like
1 Like

Er bare femten personer som er døde i Sør-Korea siden 11. mars, så ikke så veldig annerledes søyler vil jeg tro. Observert CFR i Sør-Korea pr. 11. mars var 0,77%. I går var den 0,91%

Et annet område som har drevet utstrakt testing er Kina utenfor Hubei. Og der har det vært veldig få nye både tilfeller og dødsfall de siste to ukene. Om man tar alle provinsene med fler enn 100 caser, så er det totalt 12.853 diagnostiserte og 113 døde, som gir en observert CFR på 0,88%. Ganske likt som Sør-Korea altså.

Og så tror likevel jeg at det er en god del caser som ikke er blitt fanget opp i både Kina utenfor Hubei og Sør-Korea, slik at reell CFR er vesentlig lavere enn dette. Kanskje halvparten? Men dette er altså UTEN overload av helsevesenet (Sverige gambler veldig, synes jeg).

5 Likes