Vi må avskaffe demokratiet og ødelegge økonomien.
Tenk på oldemor på 97 som ligger på pleiehjem.
Vi må avskaffe demokratiet og ødelegge økonomien.
Tenk på oldemor på 97 som ligger på pleiehjem.
Feil. De gamle og skrøpelige på sykehjem er ikke de som innlegges og legges på intensivavdelinger. De får i all hovedsak dø i fred og ro på sykehjemmet.
Det er forstatt 7 døde fra Diamond Princess, og antallet sykehusinnlagte er nå nede i 14, fra 36 tidligere. Kanskje dør det er par til, men sannsynligvis ikke fler enn et par stykker. Dette vil i så fall gi en dødsrate på 1,3%.
Det var en del diskusjoner om hvor representativ populasjonen var på denne båten, men den diskusjonen ble lagt død med denne oversikten:
Det var altså sterk overvekt av gamlinger både som passasjerer i utgangspunktet, og blant de diagnostiserte. På dette tidspunktet var altså 619 diagnostiserte, mens det nå er 712
Men hvor sterk var denne overvekten egentlig i forhold til fordelingen i dødratene som nå materialiserer seg? Om man tar tallen fra Niel Ferguson og legger inn den diagnostiserte poulasjonen, så får man denne tabellen:

Her ser man at man egentlig skulle forvente så mange som 21 døde, og det er altså også basert på færre enn det antallet vi nå vet ble smittet. Vi burde egentlig forvetet at dødsraten var så høy som 3,4% på Diamond Princess om anslaget til Niel Ferguson på 0,9% overall skulle stemme.
Det er selvfølgelig alt for få til å slå fast noe med statistisk signifikans, men når dette likefullt impliserer at 0,9% er nesten tre ganger for høyt, så er det i alle fall et godt tegn.
Kjempebra og modig gjort av politikerne og vedta denne nye loven!
En annen sak de burde ha hastevedtatt over hodet på sendrektige
Legemiddelverket er hastegodkjenning av en rekke legemiddler som nå viser seg å ha god effekt mot Corona-viruset.
Bla. det Japanske legemiddlet som i dag omtales i Dagbladet og malariamedisin.
Men de er vel for opptatt med å vedta hysteriske vedtak i øst og vest!
Det har nå kommet en studie fra tre sykehus i Wuhan som visstnok viser hvordan blodtypen din påvirker risiko for COVID-19. 0 = lav. A = høy. Dette må verifiseres andre geografiske steder, men årsaken til hvorfor dette kan være tilfelle er utrolig interessant:
Noe vi aldri får vite er hvor mange av alle døde i Italia med snittalder 79.5 år ville vandret av feks en kraftig influensa eller lungebetennelse. Den slemme broren Covid-19 får skylda for alt nå.
Blodgruppe 0 leverer.
Dette superblodet som kan erstatte alle andre blodtyper.
Har du blodtype 0, kan du statistisk sett se frem til et liv uten kreft, hukommelsessvikt og hjerteproblemer.
Hvem fanden kjøper smågodt nå?!!!
Kjøp hele esker hvis en er sugen på smågodt!
Ny fra Nature Medicine i dag. Skal være åpen for alle (tror jeg).
Her har de utregnet sCFR, altså CFR for alle med symptomer, og funnet ut at sannsynligheten for å dø i Wuhan når man fikk symptomer var 1,4 %, noe som er lavere enn det som kalles “naïve confirmed case fatality risk (2,169/48,557 = 4.5%)”.
“One largely unknown factor at present is the number of asymptomatic, undiagnosed infections. These do not enter our estimates of sCFR, but if such asymptomatic or clinically very mild cases existed and were not detected, the infection fatality risk would be lower than sCFR. Further clarifying this requires new data sources that are not yet available, specifically including age-stratified serologic studies.”
IFR er altså helt sikkert lavere enn 1,4%. Kanskje MYE lavere.
Nå hører dette egentlig hjemme på spekulasjonstråden, men jeg tror at verden ser helt annerledes ut etter de første serologiske datasettene foreligger om noen uker.
Et annet interessant avsnitt i artikkelen:
“With a basic reproductive number of around two, we might expect at least half of the population to be infected, even with aggressive use of community mitigation measures. Perhaps the most important target of mitigation measures would be to ‘flatten out’ the epidemic curve, reducing the peak demand on healthcare services and buying time for better treatment pathways to be developed. In due course, but almost certainly after the first global wave of infections, vaccines may also be available to protect against infection or severe disease. Although our estimates of sCFR are concerning, these could be reduced if effective antivirals were identified and widely adopted for the treatment of severe cases. Timely data from clinical trials of remdesivir, lopinavir/ritonavir and other potential chemotherapies, as well as supportive care modalities, would be extremely informative.”
Ta fra meg muligheten til å dra til Granca - ok.
Ta fra meg muligheten til å reise ut av kommunen min - ok.
Ta fra meg 99% av all sosial interaksjon utenom familien - ok.
Ta fra meg muligheten til å dra på jobb - ok.
Men ta fra meg muligheten til å nyte Nidar sjokoladefamilien i ønsket vekt? HELL FUCKING NO!!! DU KAN TA DEN CORONAEN DIN OG STAPPE DEN DER HVOR SOLA IKKE SKINNER!!!
Svært interessant at selv blant de fra 80-89 år var like stor prosent asymptomatiske smittede som symptomatiske.
Når det gjelder forskjellen mellom Neil Ferguson/Imperial college sin prognose og virkeligheten fra Diamond Princess så må man huske på at de svakeste av de gamle drar ikke på cruise, de bor på sykehjem.
Ingenting kan sammenlignes med smågodt, fullt av kjekke ting fra barnehender osv:heart:
Til vi er sikre på at vi hat god nok kontroll på smitten, har tilstrekkelig testkapasitet til å ha kontroll når tiltakene trappes ned og dermed kan sikrer at de i yngre kategorier kan få en adekvat behandling gjennom hele epidemien.
Du må da ha fått med deg til nå at planen er å sørge for nok medisinsk kapasitet til å behandle de som kan reddes og får komplikasjoner? Altså de som er langt yngre.
Makan til trolling i lang lang tid fra deg.
jepp, ser sånn ut 
Det er veldig mange som har veddet mot USA før i historien. Det veddemålet har stort sett trynet episk.
Ser ut som den Svenske tilnærmingen er mer gjennomtenkt enn den Norske:
" Om 60 prosent av alle svensker er smittet til høsten så vil vi få en veldig liten spredning, sammenlignet med de landene som stenger ned hele samfunnet sitt, sier Linde til TT."
Hvor er logikken i dette? Hvordan skal Sverige unngå kollaps i helsevesenet dersom de skal få 60 % smittet så fort som mulig??
I Norge skal vi også tilstrebe flokkimmunitet, men på en så sakte måte at ikke sykehusene kollapser.
Vi har jo nylig hørt fra en del fagpersonell at vi soger gjør for lite. Hvordan harmonerer det da med Sverige sin metode?
Med en dødlighet på >1% på de over 50, og la oss si 3 millioner svensker over 50, så vil da 30.000 svensker dø. Kjempeplan. 
Jeg har mer troen på å la det hale ut i tid, så man kan få noen ok behandlinger på plass.