Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Kina kan ikke stoles på. Der er vi helt enige. Og Obama.
Men jeg er ikke helt sikker på Trump. Han gjør mange bra ting, men til tider er han helt ute å kjøre, slik som nå. I likhet med resten av den vestlige verden, så er USA uforberedt på en pandemi.
Det hadde ikke forbauset meg om vi ble angrepet i tillegg… Om internett går ned for telling, så er jeg nesten helt sikker på at noe er på gang…

1 Like

Washington Post avslører at amerikansk etterretning hadde info om en pandemi allerede i januar og februar. Den gikk under radaren. Mente at kineserne underrapporte.
https://www.washingtonpost.com/national-security/us-intelligence-reports-from-january-and-february-warned-about-a-likely-pandemic/2020/03/20/299d8cda-6ad5-11ea-b5f1-a5a804158597_story.html

1 Like

Perfekt eksempel hvordan vi duller med befolkningen. Går det virkelig an?? Blir sjokka. Går det faen ikke an å være vekke fra byen en helg eller tre?
Raymond gå og vogg. Hele Europa stenger slike plasser. Men i Norge…Neida! Det er så hjernedødt at man blir helt satt ut.
Tror de virkelig at fulle folk oppføre seg og holder avstand? :joy::joy::joy:
Bare å samle Pablo og vennene hans for de tar jo så lett på dette.

1 Like

Situasjonsrapport fra intensiven på Cremona Hospital i Lombardia, Italia
På randen av kollaps. Yngste pasient er 36 år…
https://news.sky.com/story/coronavirus-everyone-dies-alone-heartbreak-at-the-italian-hospital-on-the-brink-of-collapse-11961130

3 Likes

Før det er på det åpne markedet…

Hørte akkurat et interessant innslag med prof Nicolas Christakis ved Yale Universitetet. Han mente at Covid-19 - kunne sammenlignes med pandemien som herjet verden i 1957 -1959i måten den fløt gjennom verden på. Selv om det ikke er samme type virus. Men begge er ribovirus. Og den rammer heller ikke samme aldersgruppen. Covid-19 er både et lett og et vanskelig virus, sier han. Derfor er det også vanskelig å få ram på. Det overføres så lett.
For orden skyld, pandemien i 1957 drepte, 1,1 mill mennesker. Og varte i tre år. Covid-19 har i øyeblikket noe ovrr 11. 000 liv på samvittigheten. Mye grafikk og kurver her.
Christakis følger coronaviruset på Twitter.
Har flere tråder der.

2 Likes

Sa dette for 1 uke siden og mange med meg. Foreta en full LOCKDOWN NORGE! Vi har rett og slett ingen tid å miste. Vil vi ta sjansen på at vi får italienske tilstander? Jeg tror USA vil få det mye verre. Se bare til NY. Over 7000! Pablo og paddy. Hvis dere syns vi har hysteri her i Norge. Bare vent å skje hva som vil skje i USA snart.
Begravelses byråene og krematorier er de eneste som vil tjene penger nå fremover…

1 Like

Er helt forferdelig å lese om det som skjer i Lombardia og Madrid. Ser ikke bra ut for USA, heller. Og det har vært en brå start her, takket være alpinturister som kom hjem fra vinterferie.
Vi var bakpå, Tror de neste ukene blir avgjørende . I første omgang.

1 Like

jeg er helt enig med deg, jeg bare tenker det hadde kanskje vært bedre å skjermet disse folka totalt, og la oss andre “ride the storm”

2 Likes

Du mener dere friske?
Men også unge friske havner på benken. Tar dere sjansen?

1 Like

jeg mener at fåtallet som blir syke av den “friske” gruppen klarer helsevesenet å håndtere, dersom den andre gruppen er isolert. de vil faktisk ha større sjanse til å klare seg, siden den “svake” gruppen ikke belaster helsevesent i det heletatt

3 Likes

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies.