Jeg refererte mer til små tall i USA pga lite testing. De har trappet opp testingen vesentlig. De har jo vært sløve på dette tidligere.
Kan lure på hva som driver folk til å finne på ting fra eget hode og legge til sitater fra andre for deretter å svare på “innlegget”. Særeste og mest kreative jeg har sett, må være verdenspremiere.
Hvem vil Europa ha som nærmeste allierte, USA eller Kina? Jeg velger USA hver gang uansett. Kina kan ikke stoles på. Hver influensa sesong koster 600.000 - 700.000 mennesker livet. Dette startet fra Kina, Kina sender hjelp til Spania og Italia ++ flere etterhvert. Noen tror dette er av empati og medmenneskelighet? Det kommer en kostnad, en gjeld som skal betales. Kina gjør ikke noe gratis. At folk støtter Kina foran USA, det var ikke Kina som reddet Europa fra WW2 eller noe annet. Folks naivitet går over alle grenser for min del.
I Sydney trodde de at Ruby Princess, som kom fra New Zealand
var et skip med lav smitterisiko . Alle passasjerene fikk gå i land.
I etterkant viste det seg at det var covid-19 om bord
Tja, så kan man velge. Vestlig eller østlig propaganda.
Men at våre myndigheter og vår media forteller sannheter, og vet sannhet er vel litt naivt.
Zhao refererte til at amerikanske soldater deltok på sportsarrangementet Militære Verdensleker. De ble avholdt i oktober, i den kinesiske byen Wuhan. Det var her korona-epidemien startet.
Zhao «beviste» sin teori ved å henvise til en rapport fra Center for Research on Globalization. Her påstås at viruset var laget ved et amerikansk laboratorium for biologiske våpen og ble brakt til Wuhan av de amerikanske soldatene.
https://www.nrk.no/urix/kina-truer-med-a-drukne-usa-i-koronavirusets-mektige-hav-1.14951583
Jeg kjenner vår historie…flere burde sette seg inn i den.
Fra Reuters, et internasjonalt nyhetsbyrå
De ubrukelige myndighetene våre slår til igjen…
Vet ikke om noen har delt denne.
Ifølge artikkelen er det ikke smittefarlig å være i samme rom som en som er smittet, altså å puste inn samme luft som en smittet. Det skal litt mer til.
Det holder vel med å bli nyst på, siden det er dråpesmitte?
Ellers må thaiene også holde seg hjemme nå…
En kan si mye bra om Trump i forhold til stiuasjonen vi er i, men for meg virker det mer som reotrikk og politikk enn faktisk å passe på amerikanere. Hvordan han klarer å blokkere grensene til hele europa, ja utenom storbritania er bare helt umulig å forklare på noen annen måte enn at det er å holde sitt gode forhold til landet. Mens store deler av resten av europa har tatt ekstremt sterke tiltak mot sykdommen har altså stobritania hatt fotball kamper med 60 000 tilskuere uten å ta noen hensyn. Dette er altså den ene grensen han har valgt å holde åpent. For meg fremstår det desverre bare fryktelig trist. Jeg håper og krysser virkelig fingrene på at det er de som har rett sammen med Sverige på hva de driver med, for hvis det ikke er tilfelle så er jeg fryktelig bekymret 
Nettopp men det er jo ganske anderledes enn å bare være i samme rom.
Sprer seg over det afrikanske kontinentet nå, Egypt har høyest antall smittede pr nå
Og nå ligger vi an til å passere 300k imorgen, på tre dager.
Ja det er trist, man skulle nesten tro de prøver å få ned trygdeutbetalingene sine!
Dette lover heller ikke godt
Obama ødela vår verden. La ikke politisk korrekthet ødelegge det som USA nå bygger opp. Still dere bak Trump, det er den eneste kamp som er viktig i årene som kommer. Det sosialister tror er riktig, er feil på alle nivå. Jeg gjentar, Kina kan ikke stoles på, vi har nå kun USA å støtte oss på, Europa har mer eller mindre falt i denne krigen. Å lese PK nyheter idag, det står så mye annet på spill.
Det skulle man nesten tro om dette landet også.
Høye nevnte vel et eller annet med eldre og utgiftspost for et par måneder siden…
Med så tafatt ledelse og forbredelse, så er det etter min mening mer sannsynlig enn usannsynlig…
Vi står ved et veiskille nå. PK respons er bortkastet. De neste mnd får også folk i Norge kjenne på frykt, en ukjent fremtid, et land som ikke er forutsigbart lenger. Det du ikke tror skjer kommer til å skje. Enten står man sammen eller så gjør man det ikke.