“jeg gir f*en…ingen som kan nekte meg i å gå i buttikken”

Siden vår statsleder er så «empatiske» når et lungesykt menneske «dør av Korona» i Norge, kanskje de bør kutte forbindelse med USA og Saudi-Arabia? Hva er empati?
Hva er moral? Hva er dobbeltmoral?
750 000 døde, årlig i Jemen, pga. at USA/Saudi - våre allierte ( uten at vi protesterer) stopper handel av mat og medisiner til Jemen .
Er vi opptatt av liv, eller er det hele konstruert politikk for å skape frykt.
Et frustreret folk i frykt er lettere å styre i “riktig” retning.
Likeledes deres økonomi.
Du er ikke helt oppdatert. Tallet på registrerte døde er nå 11354. Men det er ikke et skremmende høyt tall i det hele tatt. Det er utviklingen som er skremmende.
Jeg føler en del helt ser bort i fra denne utviklingen og bare ser på dagens tall når man avskriver dette som rimelig ufarlig og hysteri. Den assosiasjonen jeg får når jeg leser det som skrives er en front mot front kollisjon filmet med et high speed kamera hvor man fryser bildet når bilene såvidt har truffet hverandre og konkluderer med at “Nei men dette gikk jo bra, nesten ikke en skramme/bulk jo”.
Det er mange tegn på at dette kommer til å bli langt styggere før der blir bedre igjen.
Cnn
Amerikanerne har et problem med sengekapasiteten , om man sammenligner med italienerne…
The novel coronavirus outbreak in Italy — whose health care system has more hospital beds per 1,000 people than the United States — could signal a lack of preparedness on the US front, according to commentary published this week in the New England Journal of Medicine.
“Though Italy’s health system is highly regarded and has 3.2 hospital beds per 1,000 people (as compared with 2.8 in the United States), it has been impossible to meet the needs of so many critically ill patients simultaneously,” Dr. Lisa Rosenbaum, a cardiologist at Brigham and Women’s Hospital in Boston, wrote in the perspective piece published Wednesday.
Despite hospitals in Italy canceling elective surgeries and turning operating rooms into temporary intensive care units, the country has seen limited capacity in treating an influx of COVID-19 patients, Rosenbaum said. And doctors have had to ration care.
Experts, including US Surgeon General Dr. Jerome Adams, have widely cautioned that the US could “become Italy” as the outbreak worsens stateside.
Litt mer beskjeden nå kan man si! For tre uker siden sa han “Korona er et vanlig virus som er mildere enn en vanlig influensa” https://www.nrk.no/ytring/frykt-ikke-korona-1.14916528
Det blir ikke noen eksponensiell utvikling.
Kurven kommer heller til å se slik ut.:
(Håper noen tar en spøk i alvoret.
En haug som ser ut til å stå opp fra de døde, lover bra 
Da nådde vi nettopp en milepæl folkens! Med 1341 dødsfall siste døgn, så er vi på det nøyaktige(!) skjæringspunktet for antall dødsfall per døgn av vanlig sesonginfluensa. Problemet med COVID-19 er jo selvfølgelig at det ikke stopper her.
Det der er Fake News fra VG. Smitte eksperten gjentok og gjentok at de sier omtrent det samme, bare Trump er litt mer optimistisk.
Det var journalisten han debatterte med, ikke Trump.
Jeg har mer tro på at Trump vil trumfe gjennom bruk av medisinen enn vaksinen.
Min bror var i Thailand i februar og fikk korona umiddelbart. Han lå i en uke med over 40 i feber i Bangkok. Da han kom hjem lå han i fosterstilling pga hodeverk. Han er 60 år og har aldri vært så syk før. Det gikk bra, heldighvis. Han er ikke registrert som koronasyk i Norge og ikke i Thailand heller. Han sier at de fleste var syk i Thailand og ingenting ble gjort.
Hold dere unna Thailand, jeg har vært der og gikk sidelengs i gatene pga kø. Slik er det ennå.
Fint med mage av nyhetsartiklene du lenker til, men sånne sider som kontinuerlig oppdateres, og som de fleste kjenner til, tenker jeg at folk kan gå inn på selv når de ønsker info derfra.
China Post er Fake News. Det som står der er veldig veldig fjernt fra virkeligheten. Rett og slett løgn. Jeg så alt.
Hvis du F tosca skal fortsette å linke håpløse saker som det der så bør du stå inne for innholdet. Jeg antar at du bare legger ut uten å selv ha en oppfatning av om innholdet stemmer. Det er ikke ønskelig eller konstruktivt. Skriv i det minste noen linjer.
Over 5000 nye tilfeller i USA i dag, ser ut som om testingen har begynt å komme i gang.
Den verste influensa-epidemien, som var i 1958-59 hadde omtrent dobbel så høy dødelighet som denne sesongen. Der er vi om seks dager med COVID-19. Og det stopper garantert ikke der heller.
Og så driver du igjen og redigerer på sitater! Det er rett og slett ikke ok!
Har vi tidligere fått informasjon om testede og smittede i tidligere influensaepedemier . Nei.