Tusen takk for videoen. Så Bemcentinib går på AXL som mange virus som ebola og zika bruker for å beskytte seg mot antistoffene i kroppen.
Litt off topic med tanke på tråden men hvorfor har ikke Merc kjøpt opp BGBIO? Ut fra det jeg så i presentasjonen så kan ikke oppkjøp eller partneravtale være spesielt langt unna.
Flere døde enn Sars, men betraktelig flere smittede. Så dødlighetsrisikoen ser ut til å være lavere ved korona enn ved SARS.
Både Nikkei 225 og Shanghai Composite fint opp i dag. Virker som frykten er borte. Lykke til i dag!
Når risikoen for å bli smittet er så mye høyere er jo det veø høyere. Selv om dødsrate er lavere allerede mer enn dobbelt så mange smittede. Selv om vi sannsynligvis fremdeles er relativt tidlig i forløpet.
Folk begynner vel å innse at dette ikke er så farlig - spesielt for oss i vesten. TINA gjelder enda, så resume normal programming
Det ekonomiska får ju stora proportioner men de är ju på kort sikt. Tufft virus men de är ju inte i närheten av ett katastrof virus.
644 recovered tyder på att de är en influensa som går över med andningshjälp m.m. sen kommer äldre och sjuka stryka med. Men de bor 1.4 miljarder i Kina och 400 pers har dött. Hur många dör årligen av en vanlig influensa där?
Interessant Tweet. Så det er vel dette Svenskene baserer seg på når de sier der ikke smitter asymptomatisk.
Leste artikkelen *she did have symptoms while in Germany. According to people familiar with the call, she felt tired, suffered from muscle pain, and took paracetamol, a fever-lowering medication."
Så hun kjente på symptomer, var ikke synlig for resten. Problemet er jo der likevel når folk bare er småsyke pgr denne sykdommen er mild for de fleste, så de går ut av hjemmene sine oå jobb, skole, shopping osv uansett. Så når vi friske unge bare får små problemer, men kan smitte, er jo det gale.
Man må jo ikke hoste noen i ansiktet for å smitte heller. Så denne går undercover mye mer.
WHO-tallene pr. i går kveld. Veksttrenden er nå udiskutabelt ned på både bekreftet smittede og døde.
Udiskutabelt ned, men det kan være tiltakene som gir utslag. Om de får ned veksten fra 30% til 20 % vha tiltak er det fremdeles krise. 20% vekst vil fort gjøre at antall smittede blir 1 mrd. (bare litt tregere enn 30%). Håper du har rett, men mener det er litt optimistisk foreløpig.
Jeg kan legge til at dersom mer eller mindre alle i Kina blir smittet, så vil dette tyte over til andre land, det er uunngåelig.
Jeg synes det ser ut som om nedgang i prosent er avtagende, 22, 22, 19 (og trolig 19+ i dag basert på andre kilder) - vanskelig å si sikkert, men kan tyde på at den fallende veksten nå begynner å stabilisere seg og det vil i så fall gi videre eksponensiell vekst.
Edit et mer optimistisk scenario dersom vi fortsetter med svak nedgang i vekstprosent på ca 1% hver dag. Ikke mitt hovedscenario, men kan ikke utelukkes helt heller.
En ting jeg følger med på er dødelighet blant de utenfor Kina. Dette er for liten populasjon til å gi noen slutninger, men samtidig den beste dataen vi har. Der ser vi at det er 27 personer som fikk symptomer for 14 dager siden eller mer, 2 døde, 7.4% dødelighet, men det blir som sagt mer interessant å følge med på dette når vi kommer opp i høyere antall.
Den første som døde var vel en kineser fra Wuhan som reiste til Filippinene. Synes nesten at det blir litt på kanten å ta med en fra episenteret om man skal danne seg et inntrykk av hvor effektive land utenom Kina er til å begrense dødeligheten av Corona.
Vekstakten i de rapporterte tallene fra Wuhan vil vel sannsynligvis begynne å stige nå snart, ettersom de øker kapasiteten. Siden veksten er bundet av kapasiteten til å ta inn pasienter og et tregt byråkrati er vel disse tallene egentlig ganske så ubrukelig å bruke som et “øyeblikksbilde” (selv om man regner inn en forsinkelse. Det jeg synes er mer interessant er å se på utviklingen i vekstraten i de andre provinsene i Kina, samt resten av verden. Foreløpig ser det ut som de fleste av disse tilfellene er forholdsvis isolerte, men jeg tenker den andrederiverte for disse tallene er den beste indikasjonen for hvordan det går.
Da tror jeg du misforsto innlegget mitt. Det er den generelle dødeligheten til viruset ikke de individuelle landenes evne til å begrense dødelighet som jeg er interessert i.