Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

1. De har ikke nok testkits til å teste flere hundre tusen comfirmed cases.
  2. Da burde vel snart de smittede utenfor Kina dø som fluer, blir spennende å se den neste uken.
  3. Denne formen for tall-leaks av Tencent, har skjedd minst 3 ganger allerede. Ingen eksperter, WHO, eller feks USA er på ballen? Selv om dette har skjedd for minst 4 dager siden?

Det er definisjonen på en konspirasjonsteori.
Det kan være sant, misforstå meg rett, men det er allikevel en helt åpenbar konspirasjonsteori pdd.

5 Likes

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e3aab52154b5a001819fd16?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet
" Gravide kvinner som er smittet av det coronaviruset kan gi det videre til sine ufødte barn, sier leger ved barnesykehuset i Wuhan onsdag.

Det melder Reuters, som viser til den kinesiske kringkasteren CCTV.

Legene sier dette er mulig etter at en coronasmittet pasient fødte et barn 2. februar. Den nyfødte ble testet 30 timer senere og testet positivt for viruset, sier de."

Blir lave fødseltall globalt om ca 9 måneder hehe.

Minner litt om HIV, dette…

Er det ikke litt far fetched at et offentlig omsatt selskap, hvor en utenlandsk eier (fra Sør-Afrika) sitter på ca 30% av aksjene, skulle ha tilgang til de ‘sanne’ tallene som myndighetene sitter på?

3 Likes

Her er en annen sak som ikke gjorde det. Hmm

1 Like

Tencent du tenker på ?

De er ganske intrumentelle i CCP sitt forsøk på å ta over vestlig underholdningsindustri.

De får massivt med fordeler og billig lån av CCP, så ingen tvil om at de er in the known.

1 Like

Tror ikke HIV smitter barn 100% av tiden? Kan være “vanlig” atferd for et virus med slike smittemetoder tror jeg.

Ellers kan man ikke utelukke at babyen på et Wuhansykehus kan ha blitt smittet på andre måter. Men deyt vet jo legene som kom med nyheten mye bedre enn oss.

Er dråpesmitte fra en syk, fødende kvinne til et barn som trekker sine første pust noen centimeter fra samme kvinne helt utenkelig? Sammenlikningen med HIV virker for meg absurd.

1 Like

Sammenlikningen med HIV handlet utelukkende om at viruset kan smitte fra mor, til ufødt barn, som beskrevet i artikkelen.

Absurd? Relevant, og interessant vil jeg påstå. Det er ikke veldig vanlig.

Poenget er, hvordan kan man konkludere smittemekanismen? Tenk en kvinne som føder med lungeinfeksjon. Hvordan kan den nyfødte da beskyttes mot smitte?

2 Likes

Helt klart ikke akkurat uventet.

"The hospital also disclosed details of a second case involving an infant who was born healthy on Jan. 13. The baby’s nanny was later diagnosed with the virus and the mother days later. The baby started showing symptoms on Jan 29.

“Whether it was the baby’s nanny who passed to the virus to the mother who passed it to the baby, we cannot be sure at the moment. But we can confirm that the baby was in close contact with patients infected with the new coronavirus, which says newborns can also be infected,” Zeng said. "
Her er om den andre, er vel bare igjen falske negativer da.
Evt smittt av andre selvsagt.

1 Like

Det er vel for tidlig å konkludere, det har ingen her gjort.
Så der er vi helt enige.

Den skjulte Sannheten synes og vaere forferdelig. Mer enn 150K er smittet i Kina.

And while the number of cured cases was only 269, well below the official number that day of 300, most ominously, the death toll listed was 24,589, vastly higher than the 300 officially listed that day .
Moments later, Tencent updated the numbers to reflect the government’s “official” numbers that day.

Smitter etter all sannsynlighet ikke før symptomer:

Så langt ser det bra ut utenfor Kina hva gjelde dødsrisiko…
Det tar gjennomsnittlig 14 dager før en med symptomer dør, i følge analysen for de første smittede i Wuhan.
Mitt tidligere anslag, basert på antall smittede beregnet av Imperial College i England pr 18/1 og antall rapportert døde 14 dager senere var 7.5%.
Så kan en regne på de som er smittet utenfor Kina ,antall døde i forhold til antall smittede 14 dager tidligere,
Men igjen en feilkilde, vi vet ikke hvor mange asymptomatiske smittede som ikke får påvist smitte.
Er vi heldige er viruset mutert til en mildere form, og derfor en mer smittsom form siden utbruddet.
Cruiseskipene er interessante. Jeg går ut i fra at alle blir testet der.
Et lukket og vel kontrollert minisamfunn.
De kan gi en god pekepinn om dødsrisikoen .

WHO-tall, oppdatert i dag, økning smittede 0,4%-poeng, økning døde ned 2,2%-poeng. Dødelighet på vei under 2,0%:

corona 52

5 Likes

Tall som gir håp, men mørketallene er ikke med.

Men det blir så mye tull når vi “tar med mørketallene” vettu :wink:

Jeg har notert litt andre tall enn deg, 24554. Veksten er altså 19.02% opp 0.4% fra dagen før. Edit: tror du har tatt Kina tallet som globalt.

1 Like

Det har du fullstendig rett i. Endret nå.