27,601
Total Confirmed Cases
243
International Confirmed Cases
564
Total Deaths
1,005
Total Recovered
23,260
Total suspected
27,601
Total Confirmed Cases
243
International Confirmed Cases
564
Total Deaths
1,005
Total Recovered
23,260
Total suspected
Dødd 400 idag?
493 til 564. Blir andre veien.
Ah, fremdeles økning der altså.
Ja, men igjen litt mindre vekst i %. Spørsmålet er om det blir flere døde når resten av Kina kommer litt senere (Hubei er alltid først). Normalt har de hatt endel smittetilfeller, men svært få dødsfall. Etterhvert fremover regner jeg med det blir flere og flere utenfor Hubei som dør, men det tar tid siden de ble smittet mye senere.
Antallet critical/serious utenfor øker jevnt og trutt rundt.
Nå har f.eks utenfor Kina 1282 seriøse+ , og det er ikke oppdatert enda. Minst 64 kritisk.
For 5/6 dager siden var det 571 seriøse utenfor Hubei, og svært få kritiske, det tallet har jeg dessverre ikke.
Få tall i denne saken jeg liker.
Ikke lenge til aktiviteten skal ta seg opp i Kina igjen, da tror jeg fort det kan bli svette saker i markedene igjen.
: China’s National Health Commission reports 660 new cases and 1 new deat
Ikke noe økning i dødsfall utenfor Hubei.
Om (når) dette for fotfeste utenfor Kina, må resten av verden også gjøre det mulige for å forsinke spredningen, inntil en vaksine er klar.
Det betyr enorme restriksjoner på reiser og sosiale møteplasser (Ikke sosiale medier), og en en tilsvarende nedkjøling av økonomien.
Inntil samfunnet aksepterer viruset, med eller uten vaksine, og oppdager at et tap av inntil 10 % av befolkningen, da vesentlig eldre og pleietrengende, kan gi innsparinger på trygdebudsjettet
og en stimulans til i økonomien.
Viruset er ikke under kontroll innen mars?! Herre
Praktisk måte å stilne kritikere på? .p
Merkelig, det er jo mye mindre farlig enn vanlig influensa 
Fra linken
Studies done many years ago showed that the “regular” coronavirus (which is one of the causes of the common cold) can survive on surfaces 30 times longer in places with a temperature of 6 degrees Celsius compared to those where the temperature is 20 degrees Celsius and humidity levels are high.
Kan bli litt slitsomt på vestlandet om dette stemmer
Får vente på de offisielle tallene, men mye tyder på en positiv utvikling siste døgn

Dagens oppdatering 6.2.2020 kl 1100:
Noe avtagende spredningstakt, prosentvis økning i antall døde lik som gårsdagen.

Syretesten på hvordan virus sprer seg ombord på en cruiseskip ja. Hvis du sammenligner med Noroviruset, så vet man jo at det er et helvete på cruiseskip og ikke noe stort problem ellers. Det blir nok rimelig stygt ombord på det skipet, dessverre.