Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Påstår du at den ikke er flat ??!!?

1 Like

Ja var inntrykket jeg også fikk :slight_smile:

1 Like

2 Likes

Litt Off Topic

Men kjøpte litt BEARSBUXX5AVA2 nå.
Prøver meg litt frem
26.51 kurs

3 Likes

1 Like

uuuum oi, hadde vel ikke dårlig helse han? Evt så ville noen at han skulle gå bort, er Kina trossalt.

1 Like

Globaltimes er kina sitt propaganda apperat, så litt spesielt de faktisk nevner dette.

3 Likes

Janno, dette rammer også mange unge og friske selv om det er en overvekt av gamle og syke som dør.

Ikke for å tenke å investere i det, men hadde ikke forundret meg om det finnes muligheter til å vedde mot og med utviklingen i spredningen direkte? #2020

1 Like

Det er slik de får det til. De blander noen sannheter inn i usannheter så blir alt mer ‘troverdig’

2 Likes

Yup, har sett litt på det fenomenet. Tror mixen som passer perfekt er ca 30% reelle saker(ting som folk ser som harmløst-bra) og 70% bullshit/propaganda for å overbevise nok lesere til å bli tatt seriøst og samtidig få optimal politisk gevinst. Brukes hos de fleste nettsider/nyhetsstasjoner og det tidligste eksempelet jeg har funnet fra TV er fra nyhettsendinger i USA på 90-tallet med en tredjedel dedikert til “se på denne hunden som ble reddet i går”-typ klipp i siste del av sendingen. Fungerer som smurt.

Tok et lite lodd jeg også, hvis ting eskalerer så må det fylles på mer.
Ser ut som det blir rally i Gilead i dag, opp 5%. Markedet har vel fått med seg at de potensielt sitter med nøkkelen til viruskrisen.

1 Like

Koronaviruset rammer både mennesker, dyr og nå også fond

3 Likes

image

Antallet som blir friske er oppløftende

3 Likes

Dette rallyet i US er ikke til å fatte. Mange bedrifter får nå forringet sine «suply chain», og mange, inkl Tesla, har måttet stenge ned produksjonen. Apple står i fare osv osv.
Man må klype seg i armen.

9 Likes

Enig! Lukter boble og krakk lang vei når det uansett bare stiger tross stadig nye skjær i sjøen og fundamentale forverringer…

2 Likes

Not dead yet :sweat_smile: “kun” en hjertestans. Klarte heldigvis få han i live igjen.

1 Like

Noen som vet om denne 34 år gamle legen har noen underliggende sykdom?

Litt humor blandt all dommedagspraten :sweat_smile:

4 Likes

Han overlevde ikke…