Var ikke akkurat det tallet jeg reagerte på, mer en generell kommentar til Zerohedge. Hvis man bare får nyhetene sine derfra er det sikkert greit med et god dose valium og sovepiller på lager.
Det som står der tror jeg må være noe av det mest korrekte jeg har lest på lenge, alt backet av eksperter.
Det med 3 uker til dødsfall er legit, peak om mnd Wuhan 3mnd resten av kina er også backet i artikkelen jeg la ved. Dvs verre enn mars som står der.
Vanskelig å kontrollere og massiv underraportering? 100%
Hittil har det doblet seg ca hver 5 dag i confirmed tall fra Kina, men som ekspertene sier, så er jo det bare toppen av isfjellet. Eller pyramiden som de bruker eksempel i NRK.
Zerohedge bruker å publisere mye krakknisse materiale, men her er de spot on.
Edit:
Lol, artikkelen baserer jo seg på 10 points fra Ferguson, som NRK sier “Han regnes som verdens ledende ekspert på analyse av smittespredning” og som "smitteekspert og overlege ved Folkehelseinstituttet, Preben Aavitsland "går god for.
Så er ikke rart det er så korrekt.
Gå inn å les, overføres ved å gå inn i samme rom/buss/etc, derfor har myndighetene i Kina, forbudt folk å møtes/stengt butikker/restauranter/etc.
Blir nok trivelig fremover
Søn 9.2.20 kl 0800:
• Antall nye smittede nådde sitt foreløpige toppunkt tirs 4.2, etter dette har trenden vært avtagende
• Spredningstakten har vært avtagende siden søn 2.2
• Økning i antall nye døde, men viser en synkende tendens målt i prosentvis endring
Dette kan tyde på at tiltakene i Kina begynner å få effekt.
Les litt nedover i tweeten…
Det ser it som om det går riktig vei i all fall
Kanskje det er en salig blanding av alt? Hadde jeg vært supreme chancellor of China hadde jeg brent hele det markedet hvor viruset oppsto, samt alt som hadde vært i kontakt med det.
Punktet om røyking er interessant, det kan være en mulig forklaring på hvorfor flere menn enn kvinner dør av coronaviruset.
Slik jeg basically har forstått det så er det vel komplikasjonene ved å få lungebetennelse som problemet, samt sannsynligheten for at det skal skje.
Så alle faktorer som senker sannsynlighetene for å få lungebetennelse er bra. Dessverre er det for mange lite de kan gjøre umiddelbart for å håndtere den risikoen, annet enn å unngå å få viruset.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/
" * Front the analysis of death cases, it emerged that the demographic profile was mainly male, accounting for 2/3 , females accounting for 1/3, and is mainly elderly, more than 80% are elderly over 60 years old , and more than 75% had underlying diseases present such as cardiovascular and cardiovascular diseases, diabetes and, in some cases, tumor.
- Elderly people with basic diseases, as long as they have pneumonia, were clinically a high-risk factor regardless of whether it is a coronavirus or not, and the case fatality rate was also very high, so it is not that the case fatality rate of pneumonia is high because of the infection with the new coronavirus. “This point must be explained to everyone,” concluded the NHC official"
I Kina (og en del andre land i verden) er røykingen “mannegreie”)
Forøvrig er Serbia eneste land i verden der kvinner røyker like mye som menn, eller røyker menn mest i alle land i verden. På denne “mest likestilt” listen er forøvrig UK nr 2, New Zealand nr 3 og Norge nummer 4.
Ingen tvivl om, at ældre, svage, rygere, overvægtige, lider af diabetes ect.ect. der lider af en eller flere af disse usunde levevis eller sygdomme naturligvis er mere udsatte for følgerne af smitte (eks. Corona virus) - og derfor fylder de en meget stor del af døds statistikken
I Danmark er der en ligeligt antal af kvindelige og mandelige rygere i 2018, efter at de kvindelige rygere var i flertal i 2016…
Men heldigvis er Danmark pt uden smittede…
Håper ikke corona liker snus,. Da er jeg ferdig
Sjokerende at hostende asiatere fortsatt får reise fritt. Afrika er neste ut.
Godt og varmt i store deler av Afrika. Hjelper nok litt:)
Masse bra her.
At vi har gjort oss så avhengig av Kina er en strategisk tabbe. Vi må flytte en del av produksjonen tilbake til Vesten.
“confirmed cases won’t test positive when they’re asymptomatic”
Hmm, er dette egentlig bekreftet?
Problemet her er vel kanskje at de rett og slett har begrensinger i laboratoriet. Dvs de stanger i maks kapasitet i antall tester. Så da spørs det bare hvem de tester, testes mange som ikke er smittet så blir det mindre antall for de som er smittet.
Gjerne kom med forslag til brukere/sider. Jeg følger omtrent kun Trump på Twitter, så å “sjekke” Twitter hjelper ikke mye.