Hvis du skal spamme så mye kan du ikke i hvert fall lime inn linker i stedet så man kan gå inn og se?
Man har ikke tilgang til så mange gratisartikler der…
I følge artikkelen er det nå 910 døde av koronaviruset på verdensbasis.
Noen av de smittede fra Europa skal ha deltatt på et businessmøte i Singapore. Her er linken.
10.2.20 kl 0800
- Ny topp på daglig økning i antall døde (97)
- Smitte utenfor Kina, daglig økning: avtagende både i antall og prosent
Viruset har vært på det skipet i ukesvis. Er vel ganske normalt at “hele skipet” blir smittet ved viralt utbrudd på cruiseskip?
I følge videoen er det veldig milde symptomer blant dem som reporteren har snakket med.
La oss håpe det fortsetter, jeg har vel ellers inntrykk av at pasientene ofte er syk en ukes tid før symptomene forverres og de utvikler lungebetennelse(for de som er så uheldig).
Skal til Japan om 2 mnd, håper det ikke må avblåses pga reiseforbud eller noe sånt
Skader ikke å ta kontakt med selskapet hvor du har din reiseforsiring for en avklaring.
Bare å sjekke UD sine reiseråd i ukene før du reiser og evt ta kontakt med forsikringa om du er usikker.
Flere byer åpner igjen i dag
En lang rekke kinesiske byer har i praksis vært helt eller delvis stengt ned, som følge av viruset og at mange hadde fri i forbindelse med kinesisk nyttår.
Myndighetene har bedt bedrifter om å gi de ansatte opp mot ti ekstra fridager, men i dag er det ventet at folk skal begynne å gå på jobb igjen. Kollektivtransporten i flere byer begynner også å gå som normalt igjen i dag, ifølge The Guardian.
-Hvorfor skulle jeg ville gå tilbake på jobb? Hvem sier at jeg vil på jobb, skriver en bruker på det kinesiske sosiale mediet Weibo, ifølge avisa.
Andre Weibo-brukere skriver at de gleder seg til å komme seg ut, etter at de har sittet i ukevis i hjemme-karantene i leilighetene sine.
Bekrefter det jeg har trodd hele tiden, basert på diverse videoer som sikkert noen kaller konspiratoriske. De har ikke fastlege som i Norge, så så godt som alle drar til sykehusene. Sykehusene har langt ifra kapasitet til å undersøke alle som kommer dit, kun et mindretall blir undersøkt pga at de har for få test-kits, og for lav kapasitet.
Tipper viruset sprer seg mye lettere enn man har trodd, men at det ikke er så farlig som man har trodd heller da mange kun har lettere symptomer.
Fin oversikt - stor reduksjon i trafikken i dag sammenlignet med gjennomsnittet.
Hadde vært interessant om du postet denne fremover (fikk ikke tilgang uten bruker)
Utviklingen til de smittede ombord på cruiseskipet blir syretesten. Den vil gi oss veldig viktige i svar rundt alminnelig sykdomsforløp og dødsrate