Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Oh boy…

Kjernekompetanse: Illegal kopiering av teknologi. Noe å tenke på for biotechs som ønsker partner i Kina.

1 Like

Heh, jeg må vel si at jeg har litt forståelse for dette, så får de gjøre opp etterpå :stuck_out_tongue:

Ja, jeg har også forståelse for dette gitt situasjonen man befinner seg i. Men det skal bli interessant å se hvilket etterspill det vil få - dersom det utføres og lykkes.

Kolektiv tissing i buksa. Kina begynner å avvise Coronainfected og får følgelig ned tallene… for en liten stund. Denne nye praksisen kommer til å eksplodere smitten både i og utenfor Kina.

Max inn på short.

Dagens nyord: “Infodemic”

2 Likes
1 Like

Har bestilt reise til Barcelona og MWC i år så dette var kjipt.

Men det sier noe om påvirkningen viruset har på den generelle utvikling og verdiskapning om dagen.

1 Like

Median inkubasjonstid er 3 dager, fra en studie som omfatter 1100 personer.
Der er dødligheten under 1,5%, samt ICU-innleggelser er på “bare” 5%.

Pasienter er plukket fra over 500 (!) forskjellige sykehus, så litt usikker på hvordan det påvirker sikkerheten i tallene.
Dette er også fra den samme studien hvor én pasient hadde en inkubasjonstid på 24 dager. Som ofte viser seg å være en “reinfeksjon”, hvor man ikke innser at smitten skjedde mye nærmere symptomer enn først trodd.

Så ser man fort hvilke youtubekanaler og medier som fokuserer på hvilke tall… For ikke å snakke om forumbrukere.

3 Likes

Skal selv til Gran Canaria om en måned. Vet at jeg kommer til å hate å gå gjennom flyplassen der og å ta et ferdigsmittet fly hjem igjen.

Invester mer i biotek! :joy:

fornybar, hvilken velger du?

3 Likes

Amerikanerne ser ut til å drite en lang marsj i hele coronaviruset. Ny ath og god stemning :man_dancing:t2:

1 Like

Usa er i handelskrig med Kina. Kina blir svekket av viruset. Ser da bra ut for usa? Ikke heeelt det samme gjelder for eu…

I internasjonal handel er man gjensidig avhengig av hverandre.

Mye av varene som foredles og deretter forbrukes i USA, blir importert fra… Kina.

Verdikjedene til maange amerikanske selskaper blir drastisk påvirket slik situasjonen er i dag.

Noen gode linker incoming:

Og pga tollene, så var det i ferd med å endres. Usa er også mindre avhengig av import enn mange andre land