Barnevideoen ble slettet fra Twitter. Kan den ha vært fra ebolaepidemien?
Jeg forstår ikke helt hva folk mener ett bilde eller en videosnutt beviser. Ja, man kan ikke stole på Kinesisk propaganda, eller russisk propaganda, eller … det meste egentlig. Men derfra til å trekke en haug konklusjoner fordi man ser ett bilde eller en liten videosnutt? Bleh. Meningsløst.
Ja ser det nå🧐 tror ikke den jeg linket til var orignaltweeten. Men jeg ser denne begynner å gå viralt nå. At denne er fjernet betyr hverken det ene eller det andre
[
Virusdødstallet i Kina stiger:
](https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=27037)
Tallet på døde som følge av det nye coronaviruset i Kina, har nådd 1110 på landsbasis, opplyser kinesiske myndigheter.
I den daglige oppdateringen onsdag opplyses om 94 nye dødsfall i den hardt rammende provinsen Hubei.
Det blir også meldt om 1638 flere smittetilfeller i provinsen der utbruddet av sykdommen, som har fått navnet covid-19, startet i desember.
(NTB)
Har du link også?
Hvorfor insisterer du på å bare legge inn skjermbilder når det flere ganger er sagt at du bør legge inn link?
Scroll lit ned på siden så finner dere Most Populare
Kan jo anbefale denne, https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3871594
Hva med nytt reality konsept? “The Virus”.
Innesperret på et cruiseskip, du må gjøre hva du kan for å overleve… Too soon?
Frykter det, ja…
Ser ut som om viruset heldigvis har toppet ut
Pullback ?
Spørsmålet er om det er registreringen som ble tatt opp på WHO konferansen i går som gjør at trenden ser slik ut. Forstod det slik at kinesiske myndigheter har endret rapportering slik at kun dem med fysiske symptomer blir registrert, ikke dem med påvist smitte i inkubasjonstid. Som sagt, vanskelig å vite hva man kan stole på her.
Det mest interessante er å følge med på rapportering fra andre land utenfor kina + om det skjer ting rundt kinas økonomiske aktivitet (råvaremarkedet kan være en indikator).
Man trenger ikke tro på Kinas tall eller krisemaksimere, jeg tror bare ikke vi helt har fasiten for hvordan dette går enda.
Det er jo tross alt WHO som har publisert dataene her, regner med at de har minimum kvalitetskontroll?
Nei de rapporterer det landene melder inn så vidt jeg vet.
Jo, men har de null kontroll for å se om landene følger retningslinjene?
Regner med at det er relativt liten kontroll på det enda. Byråkratiet går nok for tregt til å kunne etterprøve alle land i tillegg til arbeidet for å få inn tall og skape oversikt. Om de hadde hatt nok mennesker ansatt til å takle dette ville jeg blitt veldig overrasket.
Satellitt data er for lengst et etablert verktøy for å trade både råvarer og enkelt aksjer. Skulle gjerne hatt satellitt bilder fra havner og store industri områder. Husker for et par år siden, ble vist bilder fra en parkeringsplass tilknyttet et industri område i Kina (10-1000 vis av plasser) før og etter et utbrudd. Vel, de som hadde den dataen først sparte innledningsvis mye penger på det, og tjente deretter veldig mye.