Noen markeder kommer definitivt til å få seg en reality check når de reelle tallene begynner å tikke inn.
Hva skal de gjøre da når “Cash is trash”?
Gull
Vi får se i mai når kvartalsrapportene tikker inn hva markedet gjør. Jeg er ikke kvalifisert til å svare på det:p
NEW: Singapore reports 9 new cases of coronavirus, total rises to 67
Interessant at det faktisk klarer å spre seg så mye her. Er jo veldig varmt i Singapore… 30 grader osv. Så det lover jo da ikke bra for april/mai redningen.
Men det ser jo ut som at de fleste har en grei connection i lag da. Singapore gjør en fantastisk detektiv jobb, gjør at man ikke blir så redd siden man ser sammenhengen mellom de ulike smittede.
Kommer vi til å få tilbake 80-talls sveisene da?
COVID er smitsomt som et helvette.
Se artikkel relatert til det jeg sa før i dag om infected Taxidrivers and a doctor i Japan. Nå har de funnet en COVID positiv pasient i samme bygning som legen jobbet. Den smittede møtte aldri den syke legen.
‘It’s Coming’: CDC Director Warns Coronavirus To Become Widespread Throughout United States, 'Probably Beyond 2020.
De mest pessimistiske kinesiske legene, spaar at 60% av verdens befolkning vil bli smittet med Coronaviruset;-(( fortalte en venn av meg som hadde sett dette paa nyheten i sitt hjemland. Skalk lukene.
Jeg har vært i dialog med en kinesisk sammarbeidspartner i dag. Fortsatt ferie der og vedkommende mente epidemien var under kontroll og overdreven utenfor Kina, men at det har rammet Wuhan og omegn hardt og vil få konsekvenser en stund videre.
Jeg tolket vedkommende som oppriktig og optimistisk, men om dette er basert på pyntet info fra myndighetene eller ei, vites ikke.
Og kjøp Bear.
Hvis sykdommen ikke går over av seg selv, slik influensa gjør, men fortsetter å spre seg utover våren og sommeren, da tror jeg det kan bli veldig alvorlig. Tror ennå at det forsvinner av seg selv.
Jeg har gått tilbake til å se på de laboratorie-bekreftede tilfellene (som er det WHO baserer seg på). Som man kan se er det en tydelig nedgang i antall nye tilfeller, og en fin S kurve som stadig nærmer seg toppen.
Første case i Afrika nå.
Contained mao?