lol.
Er du virkelig seriøs med dette idiotspørsmålet, eller troller du meg ?
lol.
Er du virkelig seriøs med dette idiotspørsmålet, eller troller du meg ?
Lol.
Sånn som du spinner den formuleringa di ift innlegget du svarer på, er det det du impliserer.
Jeg skal ta dette med teskjeer. Barnespråk om du vil.
Siden det er klart at dette er vanskelig for deg.
Kina har hatt en eller annen form for portforbud eller begrensning på bevegelser for 400 millioner mennesker. Dette er ett tall som brukes en rekke steder, og det er åpenbart for alle oppegående mennesker at det er dette tallet jeg refererer til.
SCMP reports that the death of Dr. Li is threatening to turn into a public confidence crisis for Beijing as it expands quarantine measures to more than 400 million Chinese, 3 provinces and 60+ cities.
Om man tror på dette er helt opp til den enkelte å vurdere.
Når man stenger ned så store deler av landet, innfører bevegelsesbegrensninger og stenger ned fabrikker får det konsekvenser for hele samfunnet.
Dette får selvsagt problemer også for medinske produkter og denne sektoren:
https://www.ft.com/content/8630c51c-4cc0-11ea-95a0-43d18ec715f5
Umang Vohra, managing director and global chief executive of Cipla, one of India’s largest drugmakers, said supplies for most companies would start running out by the end of this month unless China resumed production. China manufactures key ingredients in the global supply chain for antibiotics, diabetes drugs, painkillers and antiretrovirals for HIV, although its vital role in pharmaceuticals is less well known than its production of technology, machinery and consumer goods. Analysts say India, the world’s biggest exporter of generic drugs, depends on China for 70 per cent of its raw pharmaceutical materials.
Men vær så god, lat som om jeg mente at 400 millioner jobbet “kun” i helsesektoren og at det ikke var en kommentar knyttet til nedstenging av store deler av hele samfunnet.
Makan til idioti.
«Kanskje man skulle bruke den kritiske sansen til å vurdere om det er 10 000 ekstra syke som har satt systemet ut av spill, eller om det er nedstenging av fabrikker og portforbud for ca 400 000 000 kinesere som ikke får gått ut og lagd disse tingene som holder systemet i gang.«
Man møter som regel seg selv i døren.
Beklager at jeg var så dum at jeg trodde du kunne diskuteres med. Det skal ikke gjenta seg.
Når man har så tungt for det at man ikke forstår elementære sammenhenger, så skal ikke jeg kaste bort tida på deg mer.
Systemet som i utgangspunktet det var snakk om var helsevesenet. At du blander inn samfunnet generelt og hvordan 400M bortfall påvirker daglig verdiskapning i Kina, faller på din egen stakkarslige kappe.
Men sånn er det, jeg beklager også for at ikke du klarer å holde ditt kritiske syn på sakens utgangspunkt. Det i seg selv er jo en elementær sammenheng som kan være vanskelig å følge.
Har du hørt om noe som heter ringvirkninger? Og ikke minst supplykjeder. Når sektoren som produserer utstyret til helsevesenet stenges så har man ett problem. Helsevesenets utstyr produseres ikke av helsevesenet selv.
Heller ikke av 400M mennesker, men jeg ser problemstillingen.
Sakens kjerne er at det nok er en mellomting mellom det @Chi og @Jcp—med overvekt mot det @Jcp sier. Men at det ene skal kategorisk avvises av det andre forstår jeg ikke.
At noen syns det skal sendes deler og mannskap fra sykehus til sykehus på tvers av landet er merkelig nok midt i smittetiden. Men at de skal klare å dele utstyret med reiseforbud er enda merkeligere.
Sannsynligvis.
Her var det temperatur skal jeg si😆. For å gå i en litt annen retning. Noen som har tenkt over hva konsekvensene vil bli hvis ingen dukker opp på OL i Japan?
Blir nok aktuelt å utsette det i så fall, men husk på at 0.000026% av befolkingen i Japan er smittet, og den generelle trenden er stadig færre smittede av Covid-19, altså dette er et scenario som nå er veldig langt bort.
Gottlieb er tidligere sjef i fda og en fornuftig kar:
Ja de folka der er helter
Det høres så lite ut. Kan du ikke legge fram det litt mer dramatisk?
0.000026% ser enda mindre ut hvis det er riktig at 60-80% kan bli smittet.
It ain´t over till it´s over.
Hvordan kom du frem til det? Stadig flere smittet i Japan, Kina og resten av verden og antall smittede hver dag øker i hastighet litt som vcp opplyser om.
Kina klarer aldri forøvrig aldri å kvitte seg med COVID, men kanskje de får ned smittehastigheten såpass at klarer å ta unna på sykhusene.
Den tristeste delen er at folk kan bli smittet igjen og igjen gå i COVID kjelleren. Akkurat dette faktumet er svært dystert. Det kan ta laaang tid før verden kommer ut av dette.