Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Den tanken har slått meg og. Synd ein ikkje kan vite hvor stor dødelighet viruset har uten behandling av helsepersonell. For det er jo litt av faren med at det blir for mange som oppsøker helsepersonell.

Da må vel viruset muttere først eller?

Dere som er redde for å lese negative nyheter kan jo lese kina sin egen avis for vestlige lesere

http://www.globaltimes.cn/

Her er det bare gode vibber og nyheter :grinning::joy:

1 Like

Overspiller? Japan begynner nå å stenge ned forsamlinger. Fly begynner å innstille reiser til Japan. Jeg sa det ville komme og det tok mindre enn 24h.

+4 i Singapore og +8 i Japan i dag. Det er mye. Jeg liker ikke måten du undervurderee dette på. Bill Gates, Berkshire Hathaway, Nomura, Apple, AliBana melder dystre utsikter. Det er jeg som er enig med dem og konsensus. Ikke motsatt.

En artikkel som sier litt om mutasjoner hos coronavirus.
Mye sjeldnere enn hos HIV og influenzavirus.

Er det virkelig noen som har påstått det??

Ingen tvil om at mange sektorer er strong sell, og at det har tatt så lang tid er meg eit kanandrum. I gårkveld gjekk Apple ut og sa at dei kom til å bomme på guiding. Mange selskap er prisa til fortsatt sterk vekst, men enormt mange kjem til å bomme på guiding.

Kanskje kinesarane bør ete litt meir laks snart, slik at ikkje oppdrettsnæringa går på ein smell?

Han mister litt kredibilitet fra 10:45.

Tror du virkelig paa disse tallene?

1 Like

Har du noen bedre som er sannsynliggjort?

Spørsmålet blir jo om dette bare blir en ett kvartals fartsdump for salg/produksjon og så er alt tilbake til normalen? I så fall er det jo lov å håpe på en overreaksjon og kjøpe på den. Det ser jo ut som om veksttakten er sterkt avtagende allerede.

Jeg forventer jo litt hikke i supplychainene verden over disse ukene, hvis det blir med det, så er det jo ikke akkurat noen krise? Spørsmålet blir jo hva som skjer når de tiltakene som har blitt brukt for å stoppe spredningen blir løftet. Får man da mer spredning? Eller er ting da fortsatt under kontroll?

1 Like

Hvordan den professoren kan kjøre en sammenligning med vanlig influensa er jo helt borti natta. Tiltakene som Kina har gjort har selvsagt svært mye å si for smitteraten, i tillegg er det nok langt flere smittede enn tallene viser.

Uten tiltak fra Kina hadde vi selvsagt sett langt verre tall enn hva vi ser for en vanlig influensa.

2 Likes

Det betyr vel i så fall at dødsraten er mye mindre enn tallene viser også? Tenker at hvis du bare har litt milde symptomer, så holder du deg bare hjemme og holder kjeft. :stuck_out_tongue:

Fra 6 min. Interessant analyse

1 Like

Igjenn blir det nevnt. Bare 5 % er testet

I så tilfelle blir det jo ekstremt lav dødelighet.

Det må jo bli en dødelighet som er lavere enn vanlig influensa.

Enig i tankerekken?

1 Like

Ja nei vist du tror dødstallene er reelle så ja

0.25%-4% dødelighet og 60 % smittet første år gir fra 7500-120000 døde i Norge første året.
De fleste et stykke opp i årene.
Sesonginfluensa krever ca 900 liv pr sesong.

Skjønner. Du er skeptisk til tallene.

Ikke til at 5% er testet da, -det tallet tar vi for god fisk :wink:

1 Like

Hvorfor skulle jeg ikke det? Det er basert på tallene fra epidemiologer fra verdens fremste eksperter på området. Tror jeg mer på de enn tallene fra Kina som har en grei track record med å lyve om sånne ting? Ja…

Hvilken agenda har desse epidemiologene?