Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd

Ekspertene sier at dette vil dobble seg hver 5. dag.

Ja. Det er derfor jeg synes disse tallene er viktigst. Kinatallene er jo helt klart ute å kjøre. Jeg tror det ligger mange vurderinger der som at det er bedre å ta et stort hopp på 14000 slik at du senere kan “tegne” en bedring. Nå er det +350 ca. Spent hvordan trenden skal tegnes nå.

De Kinesiske tallene for nye smittede er litt misstenkelig gode og skulle gjerne vist litt mer om hvordan endringen som er gjort egentlig innebærer. Skulle tallene være reelle er det jo en meget pen nedgang i antall smittebærere der (1461 færre).
På negativ side så holder dødstallene seg fortsatt over 100 så den totale dødligheten går litt opp.

Sør Korea har ganske stor %vis økning selv om antallet fortsatt ikke er høyt (87) så blir det veldig spennende å se utviklingen der.

1 Like

Litt info om tellingen :

" * 349 new cases and 108 new deaths were confirmed by Hubei province for February 19. The report actually confirmed 628 new cases (615 in Wuhan, 5 in Xiantao, 3 in Shiyan, 3 in Suizhou, and 2 in Xiangyang) but at the same time it subtracted 279 cases from the current total due to data corrections applied to previously reported numbers in ten separate locations, specifying how many cases were subtracted in each."

https://www.worldometers.info/coronavirus/

2 Likes

Med tanke på at man forventet et etterslep på døde ved økningen. Så må man vel forvente et etterslep på døde når det er på vei ned igjen.

2 Likes

Takk. Hadde fortsatt vært veldig pen nedgang i antallet smittebærerer i Kina selv uten korreksjonen da. Får vi bare håpe dette blir en trend.

S. Korea reports 31 new cases of coronavirus, total now at 82

SEOUL, Feb. 20 (Yonhap) – South Korea reported 31 new cases of the new coronavirus on Thursday, bringing the total number of infections in the nation to 82.

This week’s surge in the number of infected people, increasing the nation’s total infections by more than 50, has raised fears that the virus may have been spreading locally.

Of the 31 new cases, 30 are in Daegu, 300 kilometers southeast of Seoul, and neighboring North Gyeongsang province. The remaining one was reported in Seoul, the Korea Center for Disease Control and Prevention said in a statement.

Her vil det nok komme flere. Bur 2,6 mill i denne byen

Jeg har en del kontakter i Kina siden vi importerer en del varer derfra. Jeg har faktisk endret litt syn på corona basert på info fra de. Flere av de sier at ting er på vei tilbake til normalen og at folk flest ikke merker så mye til corona med unntak av de som er i episenteret

5 Likes

Jøss, en leverandør som beroliger en kunde. Sjokk!

Må hjem og endre standpunkt…:joy:

1 Like

Tosk, det var ikke poenget mitt. Jeg er selvfølgelig skeptisk og bekymret, men greit å få litt bilder om ting fra innsiden også uten at det er fra WHO eller myndigheter.

3 Likes

I helvette. S Korea økte til +46 nå.

Der smalt det i et land til.

Får håpe de klarer å stenge alle inne som i Kina. Håper og at vi slipper se dobling i Japan slik at det kan være litt håp.

Joda, men da stoler jeg mer på journalister fra Hong Kong eller Kina som ofrer liv og helse for å rapportere ting utenfor myndighetenes strenge kontroll enn en leverandør som beroliger en kunde om at alt snart er oppe og går igjen. For jeg hadde forventet ingenting annet uansett.

At du selv endrer standpunkt etter en slik beroligelse er litt naivt. Men for all del, kanskje ting roer seg nå.

Jeg har ikke endret standpunkt. Jeg har endret litt syn skriver jeg. De som vi importerer fra har ikke gjort noen innsats i å berolige? Tvert imot så kommer de med en liten oppdatering nå og da når man har dialogen flytende.

4 Likes

Men back to topic? Dere som vil diskutere shorting mer nå kan jo lage egen tråd.

Synes det er mye sutring over at Chi er negativ, synes det er mange fler som er i overkant positive. Han bidrar til en fin balanse i diskusjonen.

Kunne dog kanskje latt vær å oppfordre til posisjonering

2 Likes

Tråden stenges noen timer mens admingruppen tar en diskusjon. Tror akkuratt vi har hatt rekord i antall rapporteringer på en tråd.

8 Likes

Åpner denne igjen, la oss holde oss til tema og huske på forumreglene.

8 Likes

Bra, @pdx! Interessant tråd for å følge utvikling og spredning av viruset. Samt løsningene som velges for behandling.
Er jo egen shortertråd her fra før av for de som vil være ulv eller gekko.
Nå er jo jeg en fan av de firbente gekkoene, da.:lizard:

2 Likes