Denne var nesten enda bedre, gå som i middelalderen
Hehehe - litt catwalkaktig? ja jeg gjør vel det innimellom og tror jeg, spesielt om jeg skal liste meg, forsøke å ikke bråke. Synes det er litt unødvendig å trampe så det bråker (som noen gjør) når man har folk i nærheten (egentlig uansett) Jeg MERKER at det er ikke er bra for kroppen å dundre ned på helene hele tiden…!
Men kommer selvsagt an på situasjonen. Morsomt det med akselerasjonen - kanskje derfor jeg ofte går fort om jeg går for meg selv. Men tross alt - jeg bruker helen, ruller meg forover.
Men bare for å ha det sagt, jeg vil ikke si jeg er en middelaldervandrer.
Det ser nok litt komisk ut, men tror folk hadde mye bedre holdning og mindre ryggproblemer.
Sikkert… Men de levde kanskje ikke så lenge heller! Uansett, hvorfor ikke lære av de gode gamle Enig i at det ser litt komisk ut… noe monty python over det!
Vi får opprette en egen gå-tråd
Grunnen til at vi har dårligere holdning/ryggproblemer nå er vel mer pga hvor mye vi sitter + bruk av mobil/nettbrett. Mye sitting kombinert med feil trening ( f.eks mye fokus på brystmuskel ) gir jo også “perfekt” holdning
Problemet med hvordan man går i dag kommer vel hovedsakelig av at vi går på vei. Jeg går masse på fjellturer og på stier i skogen og man bruker så å si hele kroppen - med unntak av armene. Spesielt hvis man går med en lett dagstursekk, så får man litt ekstra trening. Måten man går på utenfor vei er mye mer variert, med små hopp, mye mer løfting av foten og du kommer i situasjoner hvor du må ta i mye mer (plutselig går det en meter rett opp). For å gå effektivt, så lønner det seg også ofte å sprette fra stein til stein, så man slipper å gå opp og ned hele tida. Bra balansetrening.
Kort sagt: kom deg av veien og ut i naturen.