@holmes Helt enig. Disse prinsippene bruker jeg kombinert med IF. Spiser det jeg vil men som sagt innenfor et gitt tidsrom. Veier ikke maten eller noe og tar heller ikke makros i betraktning.
Haha bare LITT oppgitt han legen gøy å se reaksjonen
Fucking love it!
likte faktumet at han nevnte alle sin genetikk er annerledes, ikke ofte du hører vanlige leger nevne genetikk i stor grad. jeg har bare spolt og ikke sett igjennom hele, har heller ikke sett what the health, bare FYI
@holmes Egg har også høyt innhold av kolin som øker produkasjon av TMAO i personer med en bakterieflora bygget på animalsk mat (de aller fleste).
Denne videoen er det beste jeg har sett ifht. å forklare muskelbygging / vekttap. Denne metoden fungerer garantert 100%. Problemet er at de færreste klarer å gjennomføre / følge den. Jeg gjorde et forsøk selv fra Januar i år frem til sommeren. Etter sommeren har jeg slækket og nesten ikke trent noe særlig men ble motivert av videoen til å komme i gang igjen
(Pro-tip: kombiner denne metoden med IF-metoden for enda raskere resultater!)
En ganske god treningsform jeg har funnet ut er å bære rundt på ungen i flere timer hver dag og alternere med å dytte rundt på vogna i ulendt terreng, i tillegg er man heldig å ha en som krever total oppmerksomhet blir det også lite tid til usunn småspising.
Har lagt på meg ca 3 kg det siste året. Hvis 100% av det er fett, så er det ca 21000 kcal. Delt på 365 dager så er det 58 kcal om dagen. Har gått mindre til/fra jobb den siste året og kjørt mer. Jeg forbrenner ca 135kcal på å gå til/fra jobben.
Konklusjon: jeg må slutte å være så jævlig lat, så kan jeg fortsette å spise som før.
Vi får håpe prisen går ned raskt, så kuene etterhvert kan forbli kuer.
For hvis jeg kan kjøpe kunstig økologisk kjøtt til samme pris som vanlig kjøtt, ja så velger jeg nok kunstig kjøtt. For jeg synes egentlig det er litt kjipt at vi dreper dyr for å spise dem. Selv om det gir god mat.
Dessverre er dagens kilopris på 350.000$ litt for høy for at jeg blir med som early adopter og støttekjøper til prisen reduseres.
Økologisk er tull. Men kunstig kjøtt kunne vært bra
Er du sikker?
Jeg kjenner ikke reglene for økologisk drift godt nok til å påstå at økologisk er bedre eller dårligere enn konvensjonelt.
Men det er vel bra også for kuer å bevege kroppen? Å være ute i frisk luft?Det er vel ikke bra for kuene å stå i bås fra de blir født til de slaktes…?
Men om kjøttet påvirkes i nevneverdig grad av å stå stille hele livet vet jeg ikke. Eller om genene påvirkes av å stå stille.
Uansett ville jeg foretrukket at kunstig kjøtt ble basert på en sunn, økologisk ku*
*EDIT: fjernet “som har fått beite fritt om sommeren, enn på en som har stått i mørke på en bås hele livet…”
De fleste kuer i Norge beiter nok ute om sommeren…
Alle kuer i Norge beveger kroppen ute. Problemet med økologisk er at det er dyrt. Produksjonen pr kvadratmeter går ned og miljøgevinsten er svært omdiskutert ( om det i det hele tatt finnes eb miljøgevinst)
Mat er alt for billig uansett. Forby alt som ikke er økologisk og dyrket i Norge. Da blir nok både kosten sunn og folkehelsa bra igjen.
Med tollmurene vi har idag er størsteparten av maten vi spiser norsk
Kyr (heter det vel?) Uansett; fantikere bør begynne å jakte selv. Ikke kjøpe verken kunstig eller ekte dyrket/oppdratt mat. Viltforvaltning er også ekstremt viktig for bestander (av hierarkiske årsaker, samt sykdommer som pest osv), i tillegg bidrar det til litt mosjon for almuen.
Litt off topic men hvis vi tolker tråden som kosthold, helse og livsstil, så var det en del gode tips her om hvordan man kan bruke middelalderens levesett til å få en bedre holdning - litt humoristisk! vet ikke hvor vitenskapelig dette er.
Minner meg om noe bestemor sa, så tipper det stemmer godt! Jeg merker det på psyken at det er bedre å sitte rett i ryggen - i hvert fall innimellom. Å sitte på huk som de gjør i videoen er også overraskende godt.