Helt riktig men innimellom synes jeg det er på sin plass å si i fra
Du kan flagge Onns sine poster og varsle pdx. Ekke lov å “si fra”… Men man kan jo bruke dette emotikonet da
Jeg har begynt å flagge alle sånne håper de går konkurs type kommentarer fra han…
blæh… denne grafen ser nesten ut som kursutviklingen.
https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0&date=today%203-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2
Den viser at spillet holder seg stabilt etter featuring-perioden. Den siste streken som går nedover er ikke gjeldende, som du selvsagt lar være å si noe om.
Har sagt det før, det som foregår nå om dagen er mobbing. HO har ikke kontroll på noe som helst, enhver idiot kan poste nesten hva som helst. Funcom får finansiering i orden, og det er ikke slik at de må betale 100mill neste år, i en smell. Det er vanskelig men ikke bekmørkt. Oppførselen til visse burde resultere i utestengelse mener jeg hvis det skjer på dette forumet iallefall…
Det var som forventet at LMO skulle gå som det gjorde, jeg forventet ikke at LMO skulle redde Funcom fra gjeldsspøkelset. Hadde (mens LMO lå oppe i toppen) selvfølgelig håpet på at det skulle gå bedre enn det gjorde, men hadde egentlig ikke troa på det…noe som Funcom heller ikke hadde ref. melding 5/6-2015!
De skriver i årsrapporten at de forventer at ting snur og at egenkapitalen blir positiv igjen og at de snur til positive resultater. Mener du at de i løpet av mai fikk et helt annet inntrykk av LMO enn hva som var tilfelle ved årsrapporten? Det tviler jeg sterkt på iom. at LMO ikke ble ofret et sekund i mai måned i form av oppdateringer eller noe annet. Meldingen som kom nå i juli er nesten identisk med meldingen fra juni i form av at LMO ikke dekker gjelden, oppnår ikke interne mål osv. Så JA, det er nøyaktig som forventet…av Funcom. Derfor skjønner jeg ikke helt hva som har endret seg så mye. Kan noen forklare meg det?
Så hva er det Funcom holder på med? Det er ikke godt å si, men jeg har enda troa på at det snur og tror de vil havne i pluss på resultatet allerede i 2Q.
De ender Ikke i pluss for Q2… Det koster å launche… Videre så spørst det om de tar nedskriving allerede… Hvis sistnevnte, da blir det blodrødt.
Hva skal de nedskrive? Lmo? Det er allerede nedskrevet noe, og selv om pc går dårligere enn forventet, så går tablet bedre.
Hvor mange spilte lmo på pc i utgangspunktet uten å bruke penger, og hvor mange av disse kjøpte spillet når det ble gitt ut. Dette kan ha skjedd utenom, mest trolig, steam og via portalen på playminifigures. Når jeg testet det så gikk jeg ikke via steam, hvorfor skulle jeg?
Virker som Funcom ønsker at kursen skal bli så lav som mulig så Jebsen kan ta over kontrollen og eierskapet. Noe må de vel ha fått inn ved launch siden de har holdt seg flytende ganske lenge uten YA.
Hvis de ikke får til en deal med Jebsen så må de jo betale ved forfall av lånene ?
Ja nå er jo ikke LMO verdsatt så høyt i utgangspunktet, i og med at det har vært nedskrevet tidligere. Men jeg skjønner hva du mener og jeg håper jo ikke at de må skrive ned LMO ytterligere. I tillegg kan et eventuelt salg av aksjene i Stunlock ha gitt noe positivt. Når det er sagt vil en nedskriving av LMO være av mindre betydning enn en nedskrivning av TSW (som jo er nedskrevet “for mye” i løpet av de siste kvartalene).
5% endring i netto cashflow ville ført til en større endring i verdisetningen for TSW sin del enn for LMO sin del, basert på den estimerte pengestrømmen.
Så jeg tror og håper at ryktet om FC’s konkurs er sterkt overdrevet, og at de kommer sterkt tilbake.
De hadde kroner til å drifte ca 1 år. Si meg, har alle alzheimers? Kostnadsreduksjon som vil ytterligere materialisere seg i kommende kvaartal, jeg har klar lommeboka på kvartalsrapporten og fremover nå. Det har blitt en massesuggesjon som svartmaler alt, selv om det er tøft å omstille så gjør de mye riktig. Ett par av HO nissene er bra typer, resten er prepubertale drittunger. Dette forumet derimot er meget allright
Selvfølgelig, men tror du virkelig Jebsen slår selskapet konkurs, eller tror du han fortsetter å støtte og igjennom det selv fortsetter å tjene penger på funcom uavhengig av aksjekurs?
Det meste nå om et år, og noe i 2017.
Skal de betale 100 mill de neste 2 årene? Hallo? Noe hjemme, hvor realistisk er det?
Like realistisk som Hellas sin betalingsplan
Min teori er at de kommer til å få til en løsning med Jebsen, men spørsmålet er hvilken utvanning det medfører og hva kursen er da når budet på restene kommer.
Det går jo ikke og det er vel derfor kursen er der den er i dag ?