Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

6 dollar target mener du?

1 Like

Cardano og Solana gikk vel 20 gangeren ved forrige bullrun? Vet ikke om det er så urealistisk. Han virker ganske nøktern med Bitcoin price prediction.

1 Like

Laber kryptointeresse på forumet her gitt. Lenge siden jeg har vært innom , var vel i starten av forrige bull run. Da skrek jeg Axie Infinity rett før det smalt til himmels, men det var vel ingen her som hev seg på… Denne gangen er det Nahmii, faktisk et norsk selskap som står bak. De skal lansere versjon 3 av sin bokkjede en gang de neste 1-2mnd. Community call allerede 13. mars. Det ryktes at denne teknologien de har jobbet med siden 2018 blir en total gamechanger for hva som er mulig å gjøre på blokkjeden. Det er ikke uten grunn at Norges Bank velger dette selskapet som sin partner for utvikling av digital krone. Btw de har en coin knyttet, den er 50x fra ATH. Gjør deg selv en tjeneste og gjør litt research. Hvem vet, kanskje det smeller allerede 13.

2 Likes

Nahmii er ikke lenger med hos Norges bank. Det var bare konsulent utleie og hadde ingenting med deres teknologi å gjøre. ( jeg eide masse nahmi før).

Du har rett i at de er konsulenter for dem. Men de er definitivt fortsatt med hos Norges Bank.
Her ligger beviset
https://ted.europa.eu/en/notice/-/detail/604533-2023

I tillegg til at teamet selv har bekreftet at de fortsatt jobber med NB gjentatte ganger de siste 6mnd

Hvorfor solgte du?

Helt sikker på at de enda er med? Runde nr 2 fikk nbx kontrakt men de er også ute nå.

Solgte fordi jeg ikke syntes de leverte og jeg var usikker på økosystemet.

Nahmii var med i fase 1 tror jeg eller fase 2. fase 4 ble ferdig ifjor. Usikker om fase 5 er startet.

Nahmii blir nevnt her ihverfall.

Jeg er dønn sikker på at de er med. Det står svart på hvitt i linken jeg la ved. TED er jo ikke akkurat en tullekilde

II.2.4.
Description of the procurement
DSP phase 5 will start in summer/autumn 2023. In connection with this, Norges Bank is in need of assistance from external technical resources, primarily programmers with a blockchain background.

II.1.7.
Total value of the procurement
Value excluding VAT: 50 000 000,00 NOK

Name and address of the contractor
Official name: NAHMII AS
Postal address: Lynghaugen 30
Town: BERGEN
NUTS code: NO0A2 Vestland
Postal code: 5038
Country: Norway
The contractor is an SME: yes

1 Like

Kontrakten er delt på to selskaper, NAHMII AS og d-fine GmbH. Fordelingen mellom de to er ukjent

Jeg ser at både Nahmii og Niifi er 50x unna ath, forventer du tangering av disse nivåene?

2 Likes

Tja, kan vel si at jeg har investert som om det er et sannsynlig scenario ja

1 Like

Ahh da er de kommet inn i 5? Runde igjen ( tror det er den som går nå.

Husk at vi aldri hatt ETF på Bitcoin før, og at de 9 store nye ETFene (BlackRock etc.) pumper miljarder inn hver dag nå… Der er ikke så enkelt å kjøpe og selge i ETFer og de som går inn her gjør det for long term hodling og ikke trading.

Yep, og kontrakten er på 50 miljoner NOK i stedet for 5 miljoner NOK. Nahmii selve sier at de vil ha en fot med i alt av CBDC, Gaming og DeFi med total value locked i miljarder… Big statement, men leverer de så er det høy risiko med potensielt høy reward. 100 NOK kan bli 100.000 NOK. Så det er en nobrainer å bare legge inn litt i dette prosjektet når det både har integriteten til Norges Bank og et team og teknologi som er noe av det beste jeg sett. Men alt kan skje, så anbefaler å ikke investere mye i dette.

Handles på Gate?

Husk at det er flere selskaper som vant den kontrakten. Og pr nå er det lite som tyder på nahmii fikk være med pga sin teknologi. ( da cbdc testene til NB bygger på annen teknologi).

1 Like

Står vel bare 2 selskap i kontrakten på 50 MNOK? Nahmii har selve sagt at de kjører infrastrukturen for Norges Bank sin prototype for digitale sentralbankpenger og kildekoden til denne er open source og ligger på både Norges Bank og Nahmii sin Github. Leser du i kildekoden ser du at infrastrukturen til Norges Bank sin CBDC-prototype kjører på domenet bergen.nahmii.io. Du får bare ikke koblet på deres nettverk uten passord. Norges Bank sa også i desember at de kommer publisere ny kildekode når fase 5 er utført. Det finnes mye og lese om dette på internett med noen enkle googlesøk.

Om dette har noe å si for at selve Nahmii sin token vil gå opp i verdi er usikkert. Men hva som er sikkert er at Norges Bank ikke bedriver forretning med luftslott og at dette reduserer risikoen for svindel. Siden har selve teamet fått veldig gode relasjoner med CBDC-miljøet i hele verden pga. jobben til Norges Bank.

Enkelest å kjøpe på Gate. Kjøpte i dag selv 150 USD på kredittkort i deres app, det kostet meg 1632 NOK. Vekslet dette direkte mot Nahmii fra USDT. Anbefaler så klart ikke kjøp med høye beløp på kredittkort men når det er en småinvestering i et høyrisikoprosjekt så er det enklest. Alternativet er å kjøpe på Uniswap eller NiiFi sin plattform (Defiprosjketet til Nahmii). Men det vil koste mye i GAS for å få gjort dette og lønner seg kun med veldig store investeringer.

Vi er sannsynlig bare noen uker unna Nahmii version 3, som de mener vil være en game changer. Det vil nok uansett ta en stund før de får ‘traction’ - det skal bli meget interessant å følge med utviklingen på dette.