Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Kan virke som krypto kan trenge et clearing house.

RVP :slight_smile:

1 Like

Tror 100 milliarder usd lett kan plasseres i flere blokkjeder i framtiden uten Ă„ flytte markedet for mye.

1 Like

@Buffet Hva som skjer med valutaer i et fritt marked kan man se pÄ gull og sÞlv. Gull er pÄ 11,6 billioner USD, mens sÞlv er pÄ 1,5 billioner USD. Som du ser er det et hav av forskjell i market cap.

1 Like

Gull og sÞlv er jo ganske ubrukelig da for deg og meg og bedrifter. Man hÄper bare at det stiger i verdi. Riktignok mange som tenker kun det innen krypto ogsÄ, men det har en funksjon.

Elsker cardano. Har 25-30% i disse. FÄr 0.4-0.5% stacking reward hver mnd og tror de kommer. (60% i etc og sÄ det er eie nettverk som teller for meg)

1 Like

Du kan bruke sÞlv og gull til diverse ting ogsÄ. Poenget her er at jeg forventer at kryptovalutaer vil ende med en klart pÄ topp i market cap pÄ samme mÄte som man kan se i metaller.

Tror livet ditt ville sett ganske annerledes ut uten sÞlv, men ikke sÄ veldig annerledes uten krypto (per dags dato).

3 Likes

Slik jeg ser det:
Hvert nye prosjekt sÄ er det en emisjon som fÄr mer cash inn, dette gjÞr at de mÄ kjÞpe (etc/cardano/binance til gas fee) sÄ kommer mer penger inn i crypto som gjÞr flere transaksjoner og mer volum. Vi er i startenntil og eie deler av disse nettverkene via crypto og stacking. GÄr dette «litt» bra kommer vi til og ha en cash flow i fremtiden som er fantastisk.
SÄ mitt rÄd er kjÞp nettverks crypto ikke bitcoin og de som lever oppÄ etc/binance osv

Gull er tull (jeg har 5 mynter i safen siden 2000 til krig og elendige tider. Se hvor bra det har gÄtt
 skal man spise det nÄr det er atom krig :joy:)

2 Likes

Gull har fungert som SOV i 6000 Är, sÄ Ä kalle det tull er vel Ä gÄ litt lang.

2 Likes

Vi fÄr bare se da
 nÄr gjÞr du regning med at det skjer?

Har snakket om Cardano her inne siden den kostet 3 cent. Opprettet egen post om den da den kostet 5-6 cent :relaxed::relaxed:

1 Like

Livet hadde sikkert vÊrt anderledes uten Napster ogsÄ, betyr ikke dermed at man burde bruke det i stedetfor Spotify


Tror vi begynner Ä bli en del som har fÄtt et veldig anderledes liv etter krypto, men det trenger vi ikke diskutere her :relaxed:

Tar nok 20 Ă„r.

Tok vel litt hardt i, mente i den nylige diskusjonen om fremtidas kryptovinner. Cardano har vĂŠrt godt diskutert lenge her ja, mye takker vĂŠre deg, Buffet.

1 Like

Gull er ett fantastisk grunnstoff og fint og se pÄ og tungt
 men til verdi lagring
 hmmm Rolex er ganske god verdi lagring, osv. gull er begrenset derfor en verdi bitcoin er nytt begrenset og digitalt sÄ en god verdi. (SÄ lenge alle er enige at det er en verdi som gull) men det tar tid og fÄ den forstÄelsen.

Spennende tider vi lever i. (Jeg har gullet mitt enda, men har og litt bitcoin , men mest eth og Ada)

Veldig enig farlig Ä hvile pÄ laurbÊrene, mÄ fÞlge med tipper 50% av dagens tokens forsvinner eller merger med andre tokens. Og nye vil oppstÄ underveis :upside_down_face::+1:

1 Like

Btw. Eth/cardano er ikke gull eller sÞlv . Det er samme som internet /tcpip adresse. Ny dapp er bygget pÄ toppen av dise som Facebook/Twitter er bygget pÄ toppen av internet, bare dette er for transaksjoner sÄ vi mÄ ikke blande de to mulighetene.

SÄ hver trygge transaksjon sÄ eier de som eier etherium en del av dette og kommer til og fÄ betalt for (ved eth 2.0)

Veldig interessant intervju i siste episode av unchained podcast https://unchainedpodcast.com/robinhood-ceo-vlad-tenev-and-paxos-ceo-charles-cascarilla-on-how-to-avoid-another-gamestop/

Hvor Robinhood CEO og Paxos CEO snakker om GameStop, samt hvordan vanlige bÞrser er gamledagse og hvordan man kan ta i bruk blockchain teknologi for Ä lÞse en del av problematikkene som oppstÄr.

Frankly, we know how to fix this, just like we like we know how to fix the problems with our bridges and tunnels. You just have to do it. And what got me interested was going back to the financial crisis and seeing how the plumbing exacerbated the system — exacerbated the problems in the system. And that’s why when I came across blockchain I said, wow, here is a way to solve these problems and upgrade and replatform the financial system. What I just never expected is that it would be so obvious that it needs to be done, that you could have a systemic problem caused by the plumbing. And there would be nothing else that was going on. And that’s what GameStop showed.

:100: :+1:

I juli ifjord var jeg fornÞyd nÄr kusama nÄdde 9 usd og solgte sÄ pÄ 30 usd senere.

Nesten deprimerende Ä se den ligge pÄ 540 usd nÄ :sweat_smile:

2 Likes

Vitalic Buterin fra ETH foreslÄr (frir) til UniSwap om at de blir en Oracle for pris pÄ ETH plattformen, der man kan tÄle at ting tar litt tid (high latency). Stortsett Chainlink som er brukt til nÄ.

Mulig ny opptur for UniSwap om dette gÄr gjennom ?