Virker som noe ala XRP men som retter seg mer mot forbrukerenđ€
StÄr litt om opphavet pÄ firi appen om du har den
Det virker som den reagerer litt ilag med XRP, derfor har jeg valgt Ă„ handle litt XLM da jeg har litt XRP fra fĂžr
Virker som noe ala XRP men som retter seg mer mot forbrukerenđ€
StÄr litt om opphavet pÄ firi appen om du har den
Det virker som den reagerer litt ilag med XRP, derfor har jeg valgt Ă„ handle litt XLM da jeg har litt XRP fra fĂžr
Ja en skulle pantsatt kone og barn for to uker siden
NĂ„ har jeg dilemmaer som jeg alltid har, er det for sent eller er det bare Ă„ kaste seg pĂ„ Den som kunne spĂ„ fremtidenâŠ
Krypto er sÄ uforutsigbart at det ligner ikke grisen
Jeg begynte pÄ Firi, men tenker bevege meg over ett annet sted hvor det er mindre gebyrer ved kjÞp/salg og dermed spre meg litt mer ut mot flere kryptoer og ikke kun en som jeg har i dag.
Hva er da anbefalt sted Ä handle pÄ som ogsÄ er kompatibel med ledger jeg tar i bruk om 3 uker, og hvor gebyrene er pÄ normalt nivÄ.
Ett stort pluss om det er lett Ä samle dokumentasjon pÄ transaksjoner til skatteetaten den dagen jeg Þnsker Ä selge meg ut.
Coinbase og binance er bra.
bare husk at skatterapportering er litt mer knotete.
PÄ hvilken mÄte er det mer knotete?
Med tanke pÄ skatterapportering, er det bedre Ä gjÞre innskudd fra konto pÄ disse sidene fremfor Ä overfÞre beholdning fra Firi? Er bedre Ä ha hele historikken samlet pÄ en plass fremfor kjÞp pÄ Firi, avkastning pÄ Firi, sÄ overfÞring til feks Binance og eventuell videre avkastning/tap der?
Fordi de ikke har noen modul som regner ut ting for deg. Du mÄ ta ut alle transaksjonene selv og rapportere inn.
Kort forklart uenigheter mellom folk som var med Ä starte XRP. Blant annet «Jed McCaleb» var med Ä starte XLM blockchain
Jeg bruker koinly til skatterapporten, du mÄ betale litt men det er det absolutt verdt. Jeg brukte kryptosekken fÞr, men den fikk ikke med seg alle transaksjoner fant jeg ut. Med Koinly ble alt riktig, du fÄr ferdig rapport og sender vedlegg til skatteetaten, raskt og enkelt.
Klarer den Coinbase Advanced ogsÄ tror du?
Hva tenker dere om NBX nÄ? Smart Ä kjÞpe tegningsaksjer pÄ bunn-nivÄ (0.27 NOK per tegningsaksje)? Krypto er vel pÄ vei opp igjen og nÄr resultaten kommer for q1 2025 kan det bli en skikkelig oppgang kanskje?
Selskapet blÞr fortsatt penger. Og selv om de 2 siste mÄnedene har vÊrt fantastiske sÄ er volumet pÄ NBX under det de trenger for Ä gÄ i null.
Vil du ha eksponering mot bĂžrs er det mye bedre Ă„ kjĂžpe coinbase.
Ja kanskje⊠Det som er litt kult er deres unike produkt som er Bitcoin cashback pÄ alt du kjÞper pÄ deres VISA kort. Det betyr poeng som har stor sjanse Ä bli verdt mer i stedet for mindre (som vanligvis skjer med eurobonuspoeng etc). De er vel fÞrst i norden pÄ dette, og dette kan fÄ fler mennesker inn i krypto uten at det koster noe. De har hatt noen vanskelige Är med bearmarket men blir de en konkurrent til andre bonusprogram, og er bÄde bank og krypto sÄ stiller de sterkt i det bullmarket som nÄ sannsynligvis kommer.
Ja det er kult med cashback. Men hjelper lite nÄr de fortsetter Ä blÞ penger i stor stil.
Veksten deres er ogsÄ helt under Par sÄ det er tydelig at kreditkort med btc cashback ikke er det store der ute.
De har hittil blitt kraftig utkonkurrert av sine norske motstandere som Firi og BareBitcoin. Hvorfor skal det snu?
Siden du spĂžr om rĂ„d. SĂ„ er mitt rĂ„d: ikke prĂžv Ă„ âtreffe bunnenâ pĂ„ tapere. KjĂžp vinnere.
Kanskje fordi de har et unikt sammenlignet Firi og BareBitcoin (VISA kort med BTC Cashback) og mÄl om Ä bli mer enn en kryptobÞrs - en kryptobank?
En Krypto bank bĂžr ha en del krypto. Og det har de ikke