Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Virker som noe ala XRP men som retter seg mer mot forbrukeren🤔

Står litt om opphavet på firi appen om du har den :slightly_smiling_face:

Det virker som den reagerer litt ilag med XRP, derfor har jeg valgt å handle litt XLM da jeg har litt XRP fra før :slightly_smiling_face:

Helt vilt, har ikke Stellar selv, men rett og slett imponerende sykt! 500% på under 2 uker :rocket::rocket:

1 Like

Ja en skulle pantsatt kone og barn for to uker siden :sweat_smile:

Nå har jeg dilemmaer som jeg alltid har, er det for sent eller er det bare å kaste seg på :sweat_smile: Den som kunne spå fremtiden…

2 Likes

Krypto er så uforutsigbart at det ligner ikke grisen :sweat_smile:

1 Like

Jeg begynte på Firi, men tenker bevege meg over ett annet sted hvor det er mindre gebyrer ved kjøp/salg og dermed spre meg litt mer ut mot flere kryptoer og ikke kun en som jeg har i dag.

Hva er da anbefalt sted å handle på som også er kompatibel med ledger jeg tar i bruk om 3 uker, og hvor gebyrene er på normalt nivå.

Ett stort pluss om det er lett å samle dokumentasjon på transaksjoner til skatteetaten den dagen jeg ønsker å selge meg ut.

1 Like

Coinbase og binance er bra.

bare husk at skatterapportering er litt mer knotete.

1 Like

På hvilken måte er det mer knotete?

Med tanke på skatterapportering, er det bedre å gjøre innskudd fra konto på disse sidene fremfor å overføre beholdning fra Firi? Er bedre å ha hele historikken samlet på en plass fremfor kjøp på Firi, avkastning på Firi, så overføring til feks Binance og eventuell videre avkastning/tap der?

Fordi de ikke har noen modul som regner ut ting for deg. Du må ta ut alle transaksjonene selv og rapportere inn.

Kort forklart uenigheter mellom folk som var med å starte XRP. Blant annet «Jed McCaleb» var med å starte XLM blockchain

• XRP sitt primær fokus er finansielle institusjoner
  • XLM har andre objektiver og mer et fokus på desentralisering lik andre blockchains

1 Like

Jeg bruker koinly til skatterapporten, du må betale litt men det er det absolutt verdt. Jeg brukte kryptosekken før, men den fikk ikke med seg alle transaksjoner fant jeg ut. Med Koinly ble alt riktig, du får ferdig rapport og sender vedlegg til skatteetaten, raskt og enkelt.

2 Likes

Klarer den Coinbase Advanced også tror du?