Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

XRP gÄr godt :smiley::+1:

Link :slight_smile:

E’z :v:t5:

2 Likes

Det er mange bÞrser som tilbyr bankkort med cashback i bitcoin. Blant annet Binance verdens nest stÞrste bÞrs. SÄ det er pÄ ingen mÄte unikt.
NÄr det Äpnes for Kryptobanking i Norge. Hvorfor skal jeg da velge de over Nordea, Sparebank 1, DnB eller etablerte aktÞrer?
Jeg har ingen spÄkule, men sliter med Ä se kjÞpsargumentene :wink:

MMcrypto har Avax som en av sine 5 Alt Coins :money_mouth_face:

1 Like

Utrolig rotete den Firi siden, finner ikke avansert handel lenger. Noen som kan hjelpe? Solgte 2500 xrp pĂ„ vanlig handel og fikk 50 Ăžre underpris pluss at de tok 340 kr i gebyr😆

Synpunkter pÄ Cardano?

Spiller i 7. divisjon. Men kapteinen spiller poker med dommeren hver fredag :wink:

I markedet ser det ut til at den klatrer i elitedivisjonen

Det kom en sen pump der etter de har underperformet lenge fordi sjefen i cardano skal vÊre med Ä gi innspill til Trump pÄ reguleringer for bransjen generelt. Men det spÞrs om det er nok i et litt lengre perspektiv.

Åpner du firi i nettleser, Da fĂ„r du opp Avansert handel :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

Vi fÄr se

KjÞpte valour Cardano pÄ Nordnet snitt ca 4 kr, bÞr overgÄ all time high pÄ 27 kr innen Trump tar plass i det ovale rom, da selger jeg.

1 Like

Ada er dĂžnn kjedelig men ogsĂ„ like solid, uten “kommers”

Den scorer dÄrlig pÄ en del. Solana har 4 ganger sÄ mange developers f.eks. Adoption er lav. Teknologien er et par sykluser gammel, mens bruken forbigÄs av nye blockchains
edit: sorry tror tallene er vÊrre. Mener Ä huske Cardano ligger pÄ rundt 50 developers, mens Solana har 450 ca. SÄ nesten 10 gangen

Tror dessverre det du summerer opp ikke er korrekt. Cardane er en desentralisert organisajon og tilknyttede selskaper og andre organisajoner som driver utviklingen i Cardano er omfattende. Bare med litt smÄsÞk via Cardano sÄ fremkommer det at i disse er langt mer enn 500 personer ansatt i Cardano prosjektene. Og da er selve Cardano ikke medtatt. Ser de bruker mye av samme teknologien som Solana. NÄ er jeg ren amatÞr pÄ dette omrÄdet men fremstillingen din harmonerer dÄrlig med annet stoff om Cardano som er tilgjengelig.

Vanar Chain skal ifÞlge noen folk gÄ som en helvetes kule.
L1 og veldig lav Mcap (forelĂžpig)

Ronin, den absolutt stĂžrste gaming chainen.

MCap pÄ 104 plass eller noe. GÄr permissionless i 2025. Finnes ingen blokkjeder med mer spill eller spillere enn denne idag.

1 Like

Nei du bĂžr se denne ferske sammenligningen mellom ulike Altcoins. Ethereum er ikke med. Alt jeg sier stĂžttes her.

https://www.youtube.com/live/01Qqyg6r60Q?si=cG2ziStHfRx9FhmU

Cardano har 50 000 daglige brukere. Solana 8 millioner.

Edit: ser nÄ at det er weekly active developers som blir brukt. 4x sÄ mange pÄ SOL som jeg opprinnelig skrev var rett. 250 for Ada og 959 i SOL

Ja bÄde Cardano og Solana bruker Proof og Stake (PoS), men de er ganske forskjellige teknologier nÄr det gjelder underliggende blockchain og verifisering av transaksjoner.

## Cardano

• Cardano er PoS med extended UTXO (som Bitcoin men litt mer avansert) modell for verifisering av transaksjoner samt Ouroboros PoS consensus mekanisme.
  • Cardano er utviklet i Haskell
  • Rundt 1000 transactions per second (TPS) teoretisk, men kun rundt 200-350 TPS in average pĂ„ L1.
  • Har samme layered strategy som Ethereum, at L2s pĂ„ Cardano i framtiden til ta seg av skalering. Der Hydra vil komme inn og klare rundt 1_0000_000 (TPS) teoretisk.
  • Fokus pĂ„ desentralisering

## Solana

• Solana er ogsĂ„ PoS, men med Proof of history (PoH) for verifisering av transaksjoner samt en Tower Byzantine Fault Tolerance (BFT) consensus mekanisme (litt det samme som Fantom og Hedera nĂ„r det gjelder consensus biten)
  • Solana er utviklet i hovedsak i Rust, med tanke pĂ„ high performance (Founders blant annet Anatoly er fra telecom bransjen)
  • Rundt 65 _000 transactions per second (TPS) teoretisk, men kun rundt 3000-4000 i average
  • Solana krever lang mer toppspecet HW for Ă„ kjĂžre en validator
  • Men er ogsĂ„ mer sentralisert enn Cardano

Begge har fÄtt kritikk nÄr det gjelder valg av programmeringsprÄk med hÞy lÊringskurve, men begge har grunn til sine valg Cardano mer tanke pÄ formell sprÄk og verifisering av smart contract , mens Solana mer fokus pÄ high performance.

2 Likes

Fortsatt tidlig, gÄr permissionless neste Är. StÞrste web3 gaming chain, og kommer til Ä bli mye mye stÞrre.

2 Likes