Ser Volumet i markedet er ganske kraftig ned.
Samt BTC dominans er pÄ vei opp.
Skal markedet ned en tur?
Ser Volumet i markedet er ganske kraftig ned.
Samt BTC dominans er pÄ vei opp.
Skal markedet ned en tur?
Coinbase har FETCH or RENDER.
Binance har TAO.
Volumet faller alltid kraftig i helgen
I dag kom ledger i posten, sÄ da tenker jeg flytte ut i fra Firi.
Hva er enkleste og billigste mÄten Ä fÄ det overfÞrt fra Firi til Ledger?
Har kun ADA pÄ nÄvÊrende tidspunkt, sÄ er disse jeg Þnsker Ä flytte over
Hvor skal du legge det over til Ledger? FIRI er helt safe. Har en ledger her i skuffen som jeg aldri har brukt. Gidder ikke Ä stresse med Ä flytte store summer fram og tilbake nÄr det er helt safe hos FIRI.
Det er vel begrensninger pÄ hvor mye en kan selge hvert dÞgn pÄ Firi, samt det tar fort en 3 dager Ä fÄ ut penger i fra Firi etter hva jeg forstÄr.
Har ogsÄ lest at gebyrene pÄ Firi er langt hÞyere enn andre plasser, i tillegg til at en fÄr en langt dÄrligere pris ved kjÞp/salg om en ikke bruker avansert handel via pc
Hvordan er det Ă„ selge fra Ledger? MĂ„ du ikke fortsatt overfĂžre cryptoen til en exchange?
Om jeg har forstÄtt det riktig sÄ kan en koble ledger opp mot en exchange, sÄ ved handel mÄ det bekreftes pÄ ledger fÞr handel gjennomfÞres.
Da var det over for denne gang
SÞren og⊠skulle jo bli rik jeg nÄ. Det sa de pÄ youtube
Vil pÄstÄ at jeg har hatt ekstremt flaks i min uvitenhet rundt krypto.
KjĂžpte HEGE og XRP fordi jeg leste noen tilfeldige innlegg om disse og hvor fantastisk det skulle vĂŠre, samt bare for Ă„ komme inn kjĂžp/salg av krypto.
Etter kort tid og mer lesing om krypto var det bare Ă„ selge de begge to da jeg ikke helt forstod poenget med noen av dem.
Gikk over i ADA etter tips fra en kompis, og solgte disse igjen mandag morgen mens jeg undersÞkte hvordan jeg skulle fÄ flyttet ting over fra Firi til Ledger.
VÄkner i dag og alt er ned, sÄ tenker jeg skal bruke denne uken til Ä lese meg godt opp pÄ noen ulike krypto fÞr jeg reinvesterer pengene igjen.
Jeg er veldig usikker pÄ om krypto er noe for meg. Tanken var Ä la det stÄ til tidligst 2026, men jeg er ikke helt komfortabel med de store svingningene i markedet som det er med krypto.
Hva er bakgrunnen for at alt er i rÞdt nÄ og sÄ mye? Noen spesifikke nyheter som pÄvirker dette eller bare er naturlig nedgang etter stor oppgang?
Jeg vil pÄstÄ at Ä starte med Ä kjÞpe high cap Crypto ( top 100) nÄ, for Ä lagre de frem til en set date, frem i tid.
Er feil tidspunkt!
det skulle du startet med for to Är siden.
I dag er det alt ses som gjelder.
à alt ses er ganske sÄ likt som gambling!
for tradere, er det da gjerne gevinst ( av high cap kjÞp gjort for 1-3 Är siden) som nÄ strÞsses nedover Mcap kjeden. I hÄp om Ä treffe tidlig pÄ en som gÄr mye ( eventuelt grunnet listing pÄ binance etc)
Kan BTC - ETH - Solana gÄ hÞyere, en hva verdien er i dag?
Absolutt, men innen 3 Är. Er vel syklusen over. à verdien vil (Mest sannsynlig) falle under nÄvÊrende.
Mitt dÄrlige krypto tips i dag ::
-KjĂžp deg 4 solana
-OverfĂžr de til din ledger
-Lag deg en phantom konto via raydium
-kjĂžp $GNON @ 0.014
PS ::
«Alt» fĂžlger Bitcoin. Bitcoin ned 1%, alle andre ned 5%. Bitcoin opp 1%, alle andre opp 5%. Ekstremt enkelt forklart. Svinginger i markedet har heller ikke startet enda. SĂ„ som du selv skriver. Hvis du synes det svinger for mye nĂ„. SĂ„ er nok ikke Krypto din kopp med te, eller du mĂ„ ta en mindre posisjon sĂ„ du fĂ„r sove om nattenđ
Min anbefaling er Ä lese deg opp pÄ bitcoin fÞrst og eie det fÞrst. Ingen klarer Ä eie noe de ikke forstÄr lenge
Store? Har ikke vĂŠrt noe sĂŠrlig Ă„ snakke om av nedturer pĂ„ en stund. You ainât seen nothing yet.
Tidligst 2026 hÞres for meg som du har enten for lang horisont, eller for kort. 2026 er omtrent uheldigste valget av Är du kan gÄ for, imo
For meg som sparer i fond sÄ er 15% ned over natten brutalt
2026 var egentlig bare noe jeg satt for meg selv for Ä unngÄ Ä sjekke daglig og ukentlig. Det betyr ikke at jeg skal selge noe da eller at jeg trenger pengene da, bare glemme at jeg har krypto frem til da og sÄ eventuelt glemme det enda ett Är
Vi fÄr se hva jeg lander pÄ etterhvert
Hvis det er dette du Ăžsnker. SĂ„ fĂžles det rart at du samtidig spekulerer i smĂ„ shitcoins for massiv profit kjapt. Da MĂ
du jo fĂžlge med hele tiden⊠Vil ogsĂ„ minne deg pĂ„ at 99% av de som har âprĂžvd Ă„ slĂ„ bitcoinâ har tapt nesten alle pengene sine.
Hvis det du faktisk er ute etter. Er en âset it, and forget itâ plan mot kryptovaluta. Er det svĂŠrt lite som slĂ„r BareBitcoin sin DCA.
Der kan du da sette opp kjÞp enten daglig, ukentlig , mÄnedsvis kjÞp etc og bare glemme hele greia
Im lovin it