Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 2 💰

Takk for info, Kontorstol!

1 Like

Zeptacoin er en del av Zeptagram som er en svensk blickchainsatsing på musikk som skal gi mer tilbake til utøverne, låtskriverne/kunstnerke/produsenten.

Kan gå bra eller dårlig selvsagt, men svenskene er i verdensklasse når det gjelder musikk med Spotify på topp så skal ikke se bort ifra at den kan bli bra…!

Jeg tegnet meg faktisk for aksjer i selskapet, synes det er bra at det kommer systemer som sikrer mer til dem som lager musikken.

1 Like

Veldig bra forklart.

Jeg er sikker på at vi har en skjult perle her. Kun tålmodighet må til.

Vi som har investert litt i ALTS må regne med at BTC vil stjele showet en liten periode nå og at det vil sette ALTS under press.

For en nybegynner kan det virke veldig frustrerende når BTC skal kraftig opp og “mine coins” bare står stille eller faller.

Når dette inntreffer vil du bli satt på tålmodighetsprøve og den bør du bestå.
Hold.

1 Like

Det største problemet med Bitcoin er at det utover kvelden vil bli fryktelig vanskelig å kjøpe øl med, hvem klarer å regne Bitcoin eller Sats om til ølpris etter den tredje halvliteren?

Pluss at Ølen koster alt fra 50-100kr

Noen øler er jo også dyrere, pluss at det kan være landsforskjeller.

Men jeg vil heller betale 4,5 beer units for en halvliter i norge og 2 beer units for en halvliter i damark enn 0,00028 bitcoin eller 28000 sats

image

Grønn Bitcoin mining aktualiseres igjen.

Være jente på cryptotwitter

1 Like

Noen som har sendt SEPA til Binance gjennom DNB, lurer på reference code som jeg får fra Binance, skal denne fylles inn her?

Screenshot 2021-06-14 at 09.00.57

Elon Musk var moro når jeg hadde kjøpt 50k doge på 0,056 usd, men nå begynner jeg å gå lei manipuleringen.

Yup det stemte det at det var reference code som skulle settes inn i kredit referanse :ok_hand:

Gjorde det idag tidlig, og det kom inn etter et par timer :+1:

Alltid litt skummelt når man ikke har gjort dette før, og spesielt det med å sende over pæng. Og man får tvangstanker om at de kommer til å gå på avveie…

2 Likes

Lurer på deres erfaringer med Binance og hvilken børs dere handler fra? Jeg bruker Binance og er hittil fornøyd. Har brukt det i 2 mnf og enda ikke prøvd med uttak. Men jeg leser delte erfaringer med uttak og kundeservice. Bl.a. midler som står fryst i “limbo” uten at Binance tar tak i problemet, videre fravær av svar og kontakt med kunder (skrevet av brukere på Trustpilot osv. Skjønner det er mange Bots og svertere der også).

Som sikkerhet har jeg kjøpt en Ledger Nano og planlegger å føre over alt jeg kan der. Men noe blir likevel stående på exchangen (Legder dekker ikke alle typer valuta) og er det isåfall trygt? Hvordan gjør dere det?

Bruker kun Mirai, litt begrenset utvalg, men de er Norske og de har egne AML folk som gjør at jge ikke trenger å frykte at banken stenger kontoen min.

Bruker også kun mirai. mirai får vell flere bitcoins valg etterhvert men de må vell kjangse ha tunga rett i munnen for hvilke coins de velger? Personlig synes jeg de bare skal åpne for så mye som mulig og heller restriktere hvor mye man kan kjøpe eller noe

Gikk vekk fra MiraiEx pågrunn av lite utvalg.

1 Like

Er ganske mye arbeid å legge til nye coins + at man må sørge for at det er nok likviditet. De kjørte en ganske svær poll for noen måneder siden og bruker den som utgangspunkt på hvilke coins de legger til.

Er for øyd med både Binance og Kucoin, litt anstrengt forhold til Coinbase pga høye gebyr (selv pro-versjonen fordi jeg ikke liker måten de opererer), Mirai hadde for lite likviditet da jeg prøvde den.

Er ikke veldig redd for hacks osv ved å ha penger på exchange men burde kanskje være det. Er mer redd for å kødde til med Ledger.

1 Like

Har ikke erfaring med hardwallets. Men det virker sikkert. Hva tenker du kan gå galt, Varg?

Litt som en paper-wallet, lett å miste, må ha backups som ikke ødelegges osv. Jeg bruker Ethereum uten Ledger selv, ikke anbefalt men greit nok…