Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

Pga. at flere og flere innser at krypto blir fremtiden inkl store spillere fra bĂžrsen og land som kjĂžper BTC.

Det er det hotteste som fins per.dags dato.

Ja nÄ som prisen er hÞy er det hot. NÄr den var nede i 3000k sÄ ville jo ikke folk rÞre det. Blir spennende Ä se. Tror nok ogsÄ etterhvert som folk har holdt pÄ med krypto en stund og fÄr testet forskjellige blokkjeder innser at Btc er nok ikke den beste. Big whales som sitter pÄ gigantiske milliardverdier styrer nok showet som alltid. Begynner noen av disse Ä dumpe heftig sÄ vil nok ikke en gang El Salvador klare Ä ta imot.

4 Likes

Kanskje Brasil tar i mot? :kissing_heart:

1 Like

SpÞrs om det blir sÄ mye lavere inngang igjen den var nede pÄ bunn pÄ 0.5$ i sen sommer, og jobbet seg sakte videre oppover. Tror den skal videre opp til gammel ATH igjen :ok_hand::rocket:

1 Like

Helt rÄtt!

2 Likes

Gratulerer! Husker du nevnte den tidligere :pray:

Jeg gjorde KYC for presale for Boson pÄ Fractal, men kom ikke meg, og glemte den (som sÄ mye annet).

1 Like

Tusen takk!

Etter Ă„ ha lest meg opp i sommer oppfattet jeg Boson prosjektet som svĂŠrt seriĂžst men prisen hang ikke med.

Etter Facebooks offisielle avslĂžring at de skifter navn til Meta fikk den meget fin medvinds fart.

Metaverse blir nok stort!

1 Like

Ja, en skal ikke se bort ifra det scenarioet. AltsÄ at stor hval selger seg ut og at en annen stor hval serverer koordinert FUD i tillegg.
Alt kan skje, men jeg vil oppfatte det som stĂžy!

PrÞver Ä tenke langsiktig, da tror jeg vi stÄr mye hÞyere enn 100k $ i BTC.

Jeg tror ogsÄ at BTC vil vÊre vÄr kompass i lang tid fremover.

2 Likes

Mother of all crypto, digitalt gull. NÄr folk tenker krypto sÄ tenker de bitcoin, og symbolet er like kjent som Coca cola. Derfor vil folk kjÞpe og spare i det, og det vil fortsette Ä stige.

3 Likes

Netscape var en gang symbolet for internett

3 Likes

Var vel fĂžrste som slo gjennom, fantes andre forsĂžk fĂžr Bitcoin som feks. Ecash

1 Like

Joda det er det man begynner i sÄ oppdager man gjerne noe annet. Jeg begynte med btc, sÄ ethereum, sÄ Cardano og sÄ oppdaget jeg Fantom som har gÄtt fra 1 cent tidligere i Är og var nettopp oppe i underkant av 3,5 Usd.

Det var nok mange som fortsatt foretrekket Nokia-mobiler nÄr den fÞrste Iphonen kom pÄ markedet.

1 Like

Du har et poeng men de store hvalene liker ikke risiko og alt for store svingninger, dermed holder de seg kun til BTC.

De liker at pengene er trygt lagret og at verdien ikke faller voldsomt slik Alts kan oppleves som. De er kanskje ikke sÄ opptatt av teknologien heller.

De vil skjerme seg mot inflasjon og de Ăžnsker Ă„ vĂŠre eksponert mot digital gull.

Mange De, beklager, :slight_smile:

Er med pĂ„ poenget, men de store hvalene er jo avhengig at andre kjĂžper for at de skal opprettholde sin formue. De store hvalene som har 1000 og 10 000++ er jo nede pĂ„ all time low nĂ„, mens de “mellom store” hvalene har det da blitt flere av, som selvsagt er et styrketegn. Jeg tror uansett det er plass til flere.
Men ja de aller fleste av de som eksisterer idag vil jo dĂž ut. Lite vits med mange tusen forskjellige coins :sweat_smile::see_no_evil:

Personlig blir jeg overrasket om ikke BTC stĂ„r i $1.000.000 eller mer om 15 Ă„r. Det tilsvarer et “forsiktig” avkastningskrav pĂ„ rundt 20% i Ă„ret. FĂžler fortsatt vi er litt i startfasen pĂ„ krypto basert pĂ„ hvor fĂ„ i min omgangskrets bĂ„de pĂ„ jobb og sosialt som for tiden er investert i krypto og hvor “fĂ„â€ bruksomrĂ„der det forelĂžpig har i det daglige liv. Tror ogsĂ„ innen den tid at det finnes andre coins som har hĂžyere MCAP enn BTC, personlig alltid hatt troa pĂ„ ETH og satt pengene mine der, men har i Ă„r for fĂžrste gang flyttet midler over i andre coins jeg tror kommer til Ă„ gjĂžre det bra fremover.

Men at det kommer til Ä svinge godt i perioder mÄ man vÊre helt sikker pÄ i hvert fall.

3 Likes

Helt enig!

Hvis jeg skulle tilfÞye noe er det Ä satse akkurat nok at du ikke blir pÄvirket av de store svingningene.

FUD vil komme, de vil fÄ deg til Ä tro at det er game over. Det er da en mÄ vÊre ekstra sterk og kanskje gjÞr et kjÞp til hvis en har mulighet til det.

I og med at en Bitcoin har kostet langt mindre enn 1 cent, sÄ fÞler jeg at det mÄ vÊre lov til Ä si at startfasen er passert?

3 Likes

Eg handler med Coinbase, men er det forsinkelse i kursene eller er kursen i rt ?

Husker jeg kjÞpte mine fÞrste krypto i 2015/16, starta med bitcoin, og som eg da synes var ganske sÄ dyr og hadde gÄtt mye, men tok en sjans. SÄ veksla jeg dessverre bitcoinsa i altcoins for trodde de skulle fÄ lignende run. Mye av de coinsa gikk i dass, sÄ skulle sett i etterpÄklokskapen bare sittet med de bitcoins i steden. Tenkte som mange andre at ja bitcoin var treg og hÄplÞs, kom nye coins som var raskere og mer myntet pÄ spesielle bransjer osv. Det jeg ikke tenkte pÄ da var hvor mye coins som var i omlÞp og slikt i disse altcoinsa, da hadde man jo skjÞnt mer at de aldri kom til Ä fÄ samme run, selv om noen ja har gÄtt amok.

Vill tippe du mener 2017/2018.
Da ble mye sÞppel uten fundamental verdi pumpet til himmels slik vi ser nÄ. SÄ pungterte markedet ja og mange alts falt alt fra 80% til 99,99 %